Låt oss prata om posten

Va i... :banghead: Hoppas du får kompensation om innehållet är trasigt.

Det lilla paketet var suveränt packat så det var faktiskt helt. Det stora paketet hade inte samma tur :meh: Orkar inte bråka med posten utan nöjer mig med att inte beställa från det företaget igen om de inte erbjuder andra leveranssätt än med posten :grin:

Idag har jag för första gången råkat ut för Postnords kaos. Kollade nyligen statusen på en vara jag skickat efter och ser att paketet anlänt till postombudet, bara det att det är fel ombud. Istället för att ta kontakt med mig och undra om jag vill hämta ut paketet hos det felaktiga ombudet har de valt att sortera om det och skicka det till rätt ombud.

Inte en stor grej egentligen, men för min del hade det inte gjort något att hämta på det felaktiga utlämningsstället då jag bor i Uppsala city och har 10 min bilväg dit. Känns inte direkt miljövänligt att de nu har sorterat om paketet och skickat det till Veddesta för att sedan skicka det till Uppsala. Igen.

Idag har jag för första gången råkat ut för Postnords kaos. Kollade nyligen statusen på en vara jag skickat efter och ser att paketet anlänt till postombudet, bara det att det är fel ombud. Istället för att ta kontakt med mig och undra om jag vill hämta ut paketet hos det felaktiga ombudet har de valt att sortera om det och skicka det till rätt ombud.

Inte en stor grej egentligen, men för min del hade det inte gjort något att hämta på det felaktiga utlämningsstället då jag bor i Uppsala city och har 10 min bilväg dit. Känns inte direkt miljövänligt att de nu har sorterat om paketet och skickat det till Veddesta för att sedan skicka det till Uppsala. Igen.
Samma sak fast värre råkade jag ut för i somras, då hittade dom inte sitt eget ombud utan paketet passerade det 4 ggr för att sen omsorteras och skickas ut igen och hamna i en helt annan del av landet innan dom fick tummen ur och skicka det rätt. Avi eller avisering via sms sket dom bara i att lämna. :meh:

Det där är standardprocedur. Det är ju totalt omöjligt att veta vilka kunder som tycker som du kontra alla de som skulle blivit förbannade för att försändelsen får hämtas på fel ställe? Dessutom körs det via ett datasystem som inte tillåter att man kan dela ut försändelserna var som helst utan det är programmerat vilka postnummer som hör till vilket utlämningsställe.

Det där är standardprocedur. Det är ju totalt omöjligt att veta vilka kunder som tycker som du kontra alla de som skulle blivit förbannade för att försändelsen får hämtas på fel ställe? Dessutom körs det via ett datasystem som inte tillåter att man kan dela ut försändelserna var som helst utan det är programmerat vilka postnummer som hör till vilket utlämningsställe.

Det förstår jag, absolut! Trodde att det felaktiga utlämningsstället fick upp ett meddelande om att paketet hamnat fel och därmed kunde se min adress samt kontaktuppgifter och få upp som information om att jag inte bor långt ifrån utlämningsstället ifråga.

Fast nu när jag läser vad jag själv skrivit låter det extremt omständligt, ibland krånglar jag till mitt tänkande tack vare asperger. Uppskattar dock ditt svar. :)

Jag returnerade ett paket med kläder till BonPrix. Jag lämnade in paketet på fredagen och på måndagen låg det i MIN brevlåda igen... Idioterna hade skickat tillbaka det till avsändaradressen och deras värdelösa kundtjänst kunde ju inte göra nåååååågonting, utan jag var tvungen att åka 3 mil IGEN för att lämna in det förbannade paketet IGEN och riskerade att vara tvungen att betala för varorna för att returen kom in för sen. Som tur var så var BonPrix schyssta och godkände returen ändå.

:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Jag returnerade ett paket med kläder till BonPrix. Jag lämnade in paketet på fredagen och på måndagen låg det i MIN brevlåda igen... Idioterna hade skickat tillbaka det till avsändaradressen och deras värdelösa kundtjänst kunde ju inte göra nåååååågonting, utan jag var tvungen att åka 3 mil IGEN för att lämna in det förbannade paketet IGEN och riskerade att vara tvungen att betala för varorna för att returen kom in för sen. Som tur var så var BonPrix schyssta och godkände returen ändå.

:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

:crazy:

En vara jag köpt via Tradera tog 10 dagar att komma fram, fast säljaren postade det dagen efter avslutad auktion.

Kan inte vara kul för brevbärarna som måste jobba i sådant kaos.

Jag tycker synd om brevbärarna, hörde häromdagen på radion om deras situation. Färre anställda och större distrikt, skitkass ledning och usel logistik. Killen som fick sparken för att han inte hade körkort då han inte fick fortsätta dela ut post med cykel, alla ska numera ha körkort oavsett var det delas ut. Två år kvar till pension, hur tänkte de egentligen? :confused:

Jag har aldrig blivit av med post. Så skulle jag få ett signerat ex av Yarden från Christian Lundberg och Postnord trollar bort den :nailbiting::cry::mad::banghead:.

Jag tycker synd om brevbärarna, hörde häromdagen på radion om deras situation. Färre anställda och större distrikt, skitkass ledning och usel logistik. Killen som fick sparken för att han inte hade körkort då han inte fick fortsätta dela ut post med cykel, alla ska numera ha körkort oavsett var det delas ut. Två år kvar till pension, hur tänkte de egentligen? :confused:
Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är. :banghead::devil:

Följt tråden ett tag och varit glad att jag inte varit drabbad direkt.

Men för ca en månad sedan ville jag har ett intyg från min arbetsgivare, hon la det på lådan och jag väntade. Efter lite mer än en vecka ber jag om ett nytt då jag inte fått det. Hon lägger det på lådan och det ex får jag dagen efter. Däremot får jag det första 14 dagar efter det postades. Det står datum på intyget nämligen. Vanligt kuvert? Känns som lite lång leveranstid :banghead:

Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är. :banghead::devil:
Fast brevbäraren beskylls väl knappast? Det är företaget som ska organisera och leda, vilket dom inte klarar.

Jag beställde ett paket med hemleverans PostNord och tror ni det dök upp? Nej, jag ringde in, fick vänta i 45 minuter totalt för att sedan få reda på att paketet glömts kvar i två dagar på terminalen.
Jag fick åka och hämta själv.

Utöver paketstrulet ( som sköts av buden) så har jag faktiskt varit förskonad från postproblem. Jag har haft samma brevbärare, en äldre man, i flera år.
Däremot har det andra bolaget delat ut grannarnas post till mig och min post till grannen några gånger per år.

Alltså. Jag har inget emot min brevbärare (jo, när hon är fett otrevlig, men då är jag faktiskt otrevlig tillbaka). Däremot har jag något emot företaget hon jobbar på, PostNord. Och det tror jag alla får ha förståelse för. Vi köper en tjänst som är ett skämt. Inte tusan accepterar vi att gå på restaurang och få maten en vecka efter beställning. Eller gå till ICA och finna att mjölken är slut och inte kommer förrän... ingen vet.

Jag har slutat på arbetsplatser för att jag inte längre kan försvara det sätt företaget ifråga sköter sig. Och jag hade haft svårt att jobba på PostNord när de är så djälva uruselt helkassa på det enda de har som syssla - som de tar betalt för.

Jag har en bekant som fick ett brev perfekt levererat idag. Det var från PostNord och rubricerat Eftertaxering.

Hon hade nämligen satt på för lite frimärke på ett brev. 6.50 när det borde varit 13. Så nu är hon skyldig PostNord resten + en expeditionsavgift på 35 spänn.

DET klarade de perfekt! :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka