Låta någon sy ett sånt här träns...

Sv: Låta någon sy ett sånt här träns...

Det är lätt att sy själv om du vill sy om något av dina träns. (har gjort det själv) Jag tog bort pannbandet och tog 2 ganska smala läderremmar, sydde fästen i ändarna, som på ett pannband, i båda ändar. Mitt i krysset sitter en platta sóm jag trädde in remmarna i, dubbel av läder och skinn. De nedre remändarna trädde jag i spännena till bettet. Det blev bra.

har du ingen bild på slutresultatet? för visst är det modellen navarra som det pratas om här? var ju riktigt snygg.. eller ja modellen men var inte så förtjust i mönstret

Ja, precis. Det keltiska tränset från kaupre i svart. Har inte en massa tusen att slänga på ett träns bara. ;)

Bigganl: Är egentligen lite för lat ( :angel: ) för att sy själv, men det lät ju inte helt svårt :) har du bild?

Någon här på forumet har byggt om en pullargrimma till något liknande. Finns bilder i tråden Sy egna hästgrejer, någon av de senaste sidorna. Var den där pullargrimman med hjärta.

/Ida

Vad snyggt det låter! Skulle också vilja se en bild på resultatet. För isf kanske man skulle ta och göra något liknande... :)

Jag hade lagt in en bild i bukes fotoalbum, men den försvann i kraschen, kan lägga in den igen när jag har tid. Mitt träns är alltså inte på långa vägar så snyggt som det Kaupre har, men just de korslagda remmarna över huvudet har det.

Liknande trådar

L
Anläggning Hej Jag har som mål att driva en verksamhet som rehabiliterar hästar efter skador samt spa och träning för hästar när jag blir lite... 2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: linuss
·
E
Utrustning Skulle hemskt gärna vilja ha ett sådant här träns typ: http://i3.photobucket.com/albums/y96/olavs/IMG_1279.jpg Det på bilden är visst...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: angloluso
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 953
Senast: Fia-Lina
·
D
Utrustning Fick just Hööks nya katalog och såg att de hade en annan modell och den såg ut att vara betydligt mer stoppad än den andra. Har bara...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31