Speciella träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 549
E

Egonson

Skulle hemskt gärna vilja ha ett sådant här träns typ:

http://i3.photobucket.com/albums/y96/olavs/IMG_1279.jpg

Det på bilden är visst handgjort och det har jag nog inte råd med kanske.. :o Såg ett på Kaupre också, fast det var svart, vill ha brunt..
http://kaupreridsport.e-butik.se/KaupreRidsport/images/shop/huvudlag portuguesa 2.jpg

Enkelt, lite dekorationer och sirliga spännen :love: :d
Vet inte om jag kommer köpa nåt men vill ha tips ändå :idea:

Behöver då inte vara spanskt eller portugisiskt, eller vad det kan vara, även engelska och westernträns kan vara intressant fast det finns nog inte med sånadär fina spännen. Eller :p

Sv: Speciella träns

Är du duktig på att sy kan du köpa lösa såna spännen du vill ha och byta ut spännena på ett befintligt tråkigt träns. :idea:

Hm.. Duktig och duktig :D Man kanske kan sy i dom befintliga hålen, har inte så stort tålamod så det brukar bli pannkaka :angel:
Men vart kan man hita såna spännen?
Det tränset jag har nu köpte jag ju för 90 spänn på rean förra året tror jag, det är rätt fint (supermjukt! :love: ) men vääääldigt enkelt (vanligt, slätt, brunt, silverspännen) och lite tråkigt.

Hm.. Duktig och duktig :D Man kanske kan sy i dom befintliga hålen, har inte så stort tålamod så det brukar bli pannkaka :angel:
Men vart kan man hita såna spännen?
Det tränset jag har nu köpte jag ju för 90 spänn på rean förra året tror jag, det är rätt fint (supermjukt! :love: ) men vääääldigt enkelt (vanligt, slätt, brunt, silverspännen) och lite tråkigt.

Varför inte bara lämna in till tex en skomakare?
De har ju maskiner som kan sy i läder..
Har ingen aning vart man kan hitta sådana spännen, men lycka till med letandet.

Jo men det tar ju tid. Har nyss haft inne både sadel och stövlar.
Hittade lite på Tjäder Läder, fast inga sånadär som jag vill ha utan mest enkla. Fina conchos hade dom med :D

Putt! Om det är någon som vet vart man kan köpa fina spännen?

Hur mycket har du råd med? :) Jag har faktiskt beställt exakt ett sådant träns som du visar på bilden överst. Angloluso förmedlade kontakten till mig. Inte alls dyrt heller tycker jag för ett handsytt träns! Mycket mindre pengar än jag trodde och skulle ha råd med :)

Tror det var aaah.se (som sålde Flexion-sadeln) som hade spännen, silver. Fast deras hemsida funkar ju inte..

Vet inte hur mkt jag har råd med, beror lite på omständigheter. Har precis köpt nytt hästsläo så.. :p Får se om och när det blir.
Vad kostade det tränset du beställde då? I Euro eller skr.

Tränset kostar mig 100 Euro inkl frakt. :) Ännu har jag inte fått det, det sys upp först efter beställning/betalning. Jag beställde mitt för ca en vecka sedan och väntar med spänning tills när det anländer!

Hööks? Nej det tror jag inte. Handgjort från utlandet.

Jepp, det hodelaget er laget på bestilling fra en salmaker i Mafra, Portugal, og finnes ikke hos Hööks ;) Jeg ville ha en mellomting mellom show-hodelag og hverdagshodelag :D Mitt var ikke sydd etter mål, men jeg har jo en portugisisk hest ;)
Miguel kan lage etter mål også - lurt dersom man har en hest med større hode enn de er vant med i Portugal :idea:

Om noen er interessert å ta kontakt med meg så videreformidler jeg kontakt :) Fint om bestilinger gjøres på engelsk...

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett dilemma :angel: Jag har ett mörkbrunt sto :love: Jag gillar brunt läder, och undrar således, nu när det är dags att...
Svar
11
· Visningar
1 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka