Låtar ni inte kan vara utan


En folksång om relativitetsprincipen av en av världens största rockband. Återvänder till den igen och igen av någon anledning.


Joan Baez sjunger om sitt förhållande med Bob Dylan. Jag älskar Joan Baez röst, ger mig rysningar.

Sedan brukar det diffa massor när jag plötsligt blir besatt av en sång/band, men just de två hänger alltid med.
En gång i tiden började jag mina jourpass med denna och använder den fortfarande då och då för att komma igång.


Samma pass avslutades med denna, mest för att den var 4 minuter lång, men den får mig fortfarande på gott humör.

 
Jag tänkte på en låt men när jag lyssnade på den så tänkte jag att nej, det är inte helt sant. Det är en video med den här låten som jag skulle bli förtvivlad över om den försvann för alltid.
Den fick mig att förälska mig i låten men denna video är fortfarande den som får mig att bli mest känslomässig.
 

En folksång om relativitetsprincipen av en av världens största rockband. Återvänder till den igen och igen av någon anledning.


Joan Baez sjunger om sitt förhållande med Bob Dylan. Jag älskar Joan Baez röst, ger mig rysningar.

Sedan brukar det diffa massor när jag plötsligt blir besatt av en sång/band, men just de två hänger alltid med.
Jag har nog ingen låt jag inte kan leva utan men många jag gillar. Diamond and rust trodde jag tills för bara några år sedan var Judas Priest som hade gjort och den har jag lyssnat på så många gånger. :)
 
Säger som en del andra, jag har inte direkt någon låt jag inte klarar mig utan, men flera som livet skulle vara bra mycket tråkigare utan.
Här är en:
 
Jag har nog ingen låt jag inte kan leva utan men många jag gillar. Diamond and rust trodde jag tills för bara några år sedan var Judas Priest som hade gjort och den har jag lyssnat på så många gånger. :)
Diamond and Rust med Priest är bra,
men den når nya dimensioner om ser den ur den kontext den är sprungen ur;
Joan Baez förhållande med Bob Dylan.

 
Jag har nog ingen låt jag inte kan leva utan men många jag gillar. Diamond and rust trodde jag tills för bara några år sedan var Judas Priest som hade gjort och den har jag lyssnat på så många gånger. :)

Jag visste inte ens att JP hade gjort en cover tills jag läste en intervju med Baez där hon nämnde hur glad hon var eftersom det inte är många som gjort covers på hennes låtar - hon är väl mest känd som Dylan tolkare.

Och jag håller med @Jeffery att eftersom den är så personlig så kan ingen tolka den som när hon sjunger originalet.
 
Jag visste inte ens att JP hade gjort en cover tills jag läste en intervju med Baez där hon nämnde hur glad hon var eftersom det inte är många som gjort covers på hennes låtar - hon är väl mest känd som Dylan tolkare.

Och jag håller med @Jeffery att eftersom den är så personlig så kan ingen tolka den som när hon sjunger originalet.
Jag tycker originalet är bra, men jag har lyssnat på Judas Priest version i alla år och föredrar den. De förmedlar två lite olika stämningar med samma tema.
 
Jag kommer alltid tillbaka till den här låten. Texten betyder väldigt mycket för mig.


Översättning finns här om någon mot all förmodan skulle vara intresserad 😅 Jag tänkte klippa in mina favoritdelar men insåg att det då blir nästan hela låten, så nöjer mig med den som betyder allra mest för mig:

"We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow"
 
Jag visste inte ens att JP hade gjort en cover tills jag läste en intervju med Baez där hon nämnde hur glad hon var eftersom det inte är många som gjort covers på hennes låtar - hon är väl mest känd som Dylan tolkare.

Och jag håller med @Jeffery att eftersom den är så personlig så kan ingen tolka den som när hon sjunger originalet.
Och nu har jag också läst hela tråden, och sett att jag inte tillfört något nytt härinne - eftersom allt mitt redan var sagt och spelat..!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
462
Senast: jemeni
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 482
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Kilauea
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 288
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp