Lathund foder-mått?

finapina

Trådstartare
Hej, finns det någon lathund för foder-enheter? Dvs hur mkt t.ex lucern är i vikt / deciliter? En sorts omvandlingstabell alltså.🙂
 
Det bästa är att väga det fodret man har. Men annars brukar jag googla om jag vill få ett hum, brukar gå att hitta det mesta.
 
Det kan nog vara enklast att väga så det blir rätt med sitt egna foder och sina egna skopor.

Jag väger fodret i de mått jag använder helt enkelt.
Hos mej väger en kåsa på 4dl lusern ungefär 250gram. 4 dl proteinpellets hamnar på 200g.
 
Krafft har ca vikt på sina produkter. Men bäst är nog att väga själv. En köksvåg kostar inte så mycket.
”1 liter KRAFFT LUCERNE Pellets = ca 0,6 kg.”
 
Det kan nog vara enklast att väga så det blir rätt med sitt egna foder och sina egna skopor.

Jag väger fodret i de mått jag använder helt enkelt.
Hos mej väger en kåsa på 4dl lusern ungefär 250gram. 4 dl proteinpellets hamnar på 200g.

Jag gör samma. Letar upp lämpligt mått till givan jag vill ge.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 237
Senast: Dopy
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 085
Senast: Raderad medlem 148099
·
Katthälsa Hej. Vi behöver lite hjälp med fodertips till min mammas katter. Utekatter 8 & 12 år. Den äldre har problem med att hon kräks ofta och...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Rund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp