lättlurade?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 537
vad har JAG gjort dej??
vill bara att ni ska förstå att jag inte är helt grön...
men man blir aldrig full lärd innom häst sporten så därför ska man lyssna på andra (äldre häst karlar/kvinnor.....

Lilla, lilla gumman väx upp! Ta reda på vad man använder en repgrimma till innan du uttalar dig så obotligt korkad! Herregud du verkar riktig dum i hela pallet! Nu e ja förbannad för du ska inte komma och klanka ner på oss andra här! Och för den delen att vi leker indianer men inte kan ha en häst i vanlig lädergrimma som man haft i Sverige dom närmsta 100 åren enligt dig; Indianerna fanns innan svenskarna ens var påtänkta! Usch sluta klanka ner på saker du inte förstår utan ägna dig du åt sånt du vill men vi vill ägna oss åt markarbete med våra repgrimmor, och låt oss då göra det! :mad: Lessen gumman men jag måste säga att du är riktigt patetiskt!

Du säger att man aldrig blir fullärd inom hästsporten och det är sant. Men varför anser du då att du är det???

när vi rider så blir det väl så...men hon är duktig...orädd ryttare som kommer att gå långt trots sina 9 år.... :rofl:

Finns det nå fränare än orädda ungar?
Är så himla impad av de "ungarna" som rider shettis steaplen på globen... snacka om kamakazie :eek: :rofl:

Pållan...du kan väl inte mena att jag är mer omogen än du???? OJ!!!
Jag använder mig av mina kunskaper när det gäller hästar och vad jag förstår av folket så verkar dom tycka att jag är rätt ok med mina hästar...
Men inte fan gå jag ut och dömer ut människor som börjat med en annorlunda hantering av hästarna för det. Du sa att vi hanterar hästar som slavar, men tycker du verkligen att en häst som blir behandlad som en slav skulle vara harmonisk???? Jag menar, bra många av travfolket slår på sina hästar och till vilken nytta??? Inte fan springer dom fortare för det.

nej jag är inte full lärd!!!!! långt i från och jag anser mig inte vara det heller!!!
men du verkar ju vara duktig!!!
ni som säger att jag är korkad mm.. då kanske vi skulle bilda klubb då för ingen av er är det heller!!!
men nu har det hela urartat så jag ska fan ta bort denna tråd!!

Det är bara moderatorerna som kan ta bort denna tråd.

Kan du inte skriva ett vanligt inlägg utan en massa jävla utropstecken? Men om du nu tycker att repgrimma är löjligt, varför bry dig? Du skapar bara en massa bråk och när du får svar så käftar du emot? Varför då skriva tråden?

Du börjar likna en annan person här inne nu men jag vågar nog inte säga vem. Du och h*n kanske är samma person ;)

:bump:

Du måste väl vara fullärd eftersom du totalvägrar att ens förstå människor som använder repgrimmor och håller på med horsemanship tex? Du säger bara ett en rejäl lädergrimma och hingstkedja under hakan på hästen är det enda rätta! Och att alla hästar fanimej ska stå still när dom skos! Och att det är roligt när hästen hoppar och far när man leder den! Du kanske inte är korkad men på det viset du beter dig här på forumet så ger du i alla fall intrycket av att vara en otrevlig, enkelspårig besserwisser!

jag undrar också när vi slår våra hästar???
förklara dej nu.......

Det är en del travstall jag varit i som jag sett hur hästarna blivit behandlade. Hur det är nu vet jag inte, men det är inte utan orsak många travare är nervösa för tex karlar eller folkskygga överhuvudtaget. Jag säger inte att alla travhästägare gör så, utan dom som missköter sig brukar ju dra ner hela travsporten. Jag har under 2003 fått omvärdera travfolket lite beroende på att jag bytt umgänge. Jag är kluven. Gillar travet, vet vad det krävs av både hästar och tränare, men det finns avarter också....
Jag tror det är främst dom här som suktar efter snabba resultat som inte har tålamod att ta fram en bra travhäst.
Det jag också menar är att hästfolket som gått över till NH har större förståelse för hur hästen fungerar och därför har bättre tålamod med dom och slipper därmed använda hjälpmedel som hingstgrimskaft som straffmedel.

åååå jag är så trött på dej!!!
nej jag är ingen besserwisser....
jag har även sagt att ni får syssla med nh för mej om ni vill jag ville bara fråga varför man köpte tex.. dressyrgrimma... det var så det hela började! :bow:

hingst grimskafft som straffmedel?!
jag vet att det finns vidriga travmäniskor också men dom ska utrotas med hårdare regler mm..
jag är inte vidrig det får ni inte tro... :(

Det finns en del (ganska få) travhästägare/tränare som har fått upp ögonen för det här med horsemanship och tycker att det är jättebra. En eloge till dom som är villiga att vidga sina vyer! :bow:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: ako
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
931
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka