Lättviktsalternativ till gummimatta på ramp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MisterLillen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 329
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MisterLillen

Skulle vilja höra om ni har något bra tips angående hur jag ska få min lastramp/lucka på transporten halkfri.
Har en äldre transport där de hade satt räfflad/rutad aluminiumplåt på rampen. Den gjorde att luckan var väldigt tung, hal och när solen reflekterades i blev det som en strålkastare rakt i ögonen. Ingen häst som gillar att traska in då precis.
Alltså har jag skruvat bort plåten och under satt en helt fräsch och fin plyfa (väldigt tjock). Utan på plyfan är någon annan sorts skiva så för stabilitetens skull behövs inget mer. Den bär med lätthet upp vilken häst som helst. Men det är ju otroligt halt med lackad plyfa så nu behöver jag tips på vad jag ska sätta på rampen istället. Vill helst ha något så lättviktigt som möjligt för annars får jag så svårt att stänga luckan. Därför går alternativet gummimatta helst bort.

Har ni något bra tips? Och gärna en liten vink om var man får tag på det isåfall.

Sv: Lättviktsalternativ till gummimatta på ramp

Heltäckningsmatta med gummilämmar.
Blir lite mer skitigt än gummi, håller inte lika länge men det är halkfritt..
Vanligt i äldre transporter.
Tycker själv inte om gummi då det gärna fryser ett litet islager på det när det är kallt och fuktigt (typ hela vintern) och blir snorhalt.

Sv: Lättviktsalternativ till gummimatta på ramp

sån där "konstgräsmatta" som man har på balkonger! Blir inte lika slemmig som heltäckningsmattor när det är blött. Och så sätter man fast den med träribbor som också funkar som halkstopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Vet att det finns jätte många såna här trådar, men väljer ändå att beskriva mitt/vårat problem. Har en halvblodskille på 170 på 5...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: Arwyn
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka