LåVad heter låten som spelas vid defileringar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare britis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 10 076
B

britis

Är det någon som vet vad låten heter som spelas vid defileringar? Är det olika på olika banor? Min dotter tror att det är någon låt från Star Wars. MIn man tror att det är Champagnegaloppen. Hur är det?

Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

Hihi,båda har rätt!På Solvalla är det Champagnegalöppen vid defileringen,sedan är det Star Wars i segerdefileringen. :D

Sedan vet jag inte på andra banor,kommer inte ihåg.är alltid sååå nervös.... :eek:

På Kalmar brukade de ha final countdown under defileringen iaf med ponny :p

På Hoting spelar dom en synnerligen hurtig dragspelslåt, både till defilering och segerdefilering. Efter en dags ponnytrav är man så less på låten att man har lust att rycka ner högtalarna...

Jenny

På bergsåker har tränarna egna segerdefilerings melodier. Förut på Östersundstravet så spelades någon marsch i defileringen (vad den heter-??). Men jag tror dom har bytt nu..

Då vi var på ponnytrav på Östersund för någon vecka sedan så var det då "samma gamla marschlåt" som spelades.

Jenny

Liknande trådar

Kultur Någonting som mitt minne säger inkluderar en Peugeot och ett lik i dess bagage, svenska. Kan inte garantera att mitt minne stämmer...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 102
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka