Bukefalos 28 år!

S

_Sonette

Hej en som jag känner säjer att Lcn kan vara svårare än Lbn bara för att i LCn e det inte lika mycket volter osv stämmer det? :bow:
 
I alla fall i LC:2 är det mycket långsidor och andra raka vägar. Det kan ju vara svårt om man inte kan rida sin häst på raka spår. Det är ju oftast lättare att få hästen att forma sig och gå i en trevlig form på böjt spår. Men i LB finns ju andra svårigheter i stället.

M.
 
En svårighet i LC:1 tycker jag är de två stora volterna i galopp. Många hästar har inte ork att galoppera bärigt så länge. Där tycker jag LC:2 är bättre eftersom det bara är ett varv på 20-metersvolten.

mvh Jessica
 
Ibland rider jag Lc1 hemma på banan...och min häst brukar går ganska bra men när jag rider LB1 e det svårare.... :confused:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: hhere
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 140
Senast: hamilton1
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp