LD i dressyr? ;S

Sv: LD i dressyr? ;S

åh va kul med LD!!!!!

jag är SUPERTÄVLINGSSUGEN men travar än så länge bara med min!!!
Skulle ju vara superkul att komma ut på lite tävlingar å vänja henne vid miljön!!!

ropa om ni hittat nått i sthlm!!! :)
 
Sv: LD i dressyr? ;S

ja visst är man tävligngsugen!

åh jag rd ut igår med min bästis(vi delar på honom trvaraen asså och en liten ponny som oftast hon rider) och vi har tidigare hittat PERFEKTA ridvägeN!

nu hiotat vid två ängar heeeeeelt perfetka vid samam område. och en 100 m2 skogsbana man kan klättra och mest skritta. men hoppa oxå.

Bonetti hopapde igår med mej xD och han galopperade så jäkla kul tyckte ha ndet va Å^^
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Lite OT med det där lät jätteintressant! Kan du inte berätta lite mer om hur det brukar gå till? Väldigt bra initsiativ (eller hur det nu stavas) av din klubb tycker jag.:bow::bow::bow:

Det är främst för ridskoleryttarna som ska få in rutin, men även för andra i klubben, t.ex med unghäst och liknande.
Tror att den går i LC:1 fast de har då tagit bort galoppmomenten. De rider då två och två och domaren säger hur de ska rida i mikrofonen (man behöver alltså inte lära sig något program innan). Hästens form döms inte utan endast sits, hur väl de rider sina vägar samt hur de inverkar på hästen. Inga stora poängavdrag om de inte rider helt rakt på diagonalen eller om de kommer igång lite sent i trav eller så.
Sist hade vi 8 starter varav den med lägst hade 78% ;)
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Jag rekommenderar dig att gå en Grönt-kortkurs, så du lär dig mer om tävlingar i allmänhet. Just nu verkar du inte veta så himla mkt, t.ex skillnaden på klubbtävling och clear round. I övrigt så vet jag inte vart du ska hitta LD tävlingar, jag har aldrig sett några? Men kolla runt, så ska du nog hitta!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: linlar1
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 840
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 003
Senast: Signe9
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp