• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Louiisee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 965
Sv: Leasas?

Leasing är en blandform av kreditköp och långtidshyra. Upplägget är som ett avbetalningsköp, men juridiskt betraktas det som hyra (finansiell leasing). Du äger alltså inte varan, utan förutsätts lämna tillbaka den när hyrestiden har gått ut.

Sv: Leasas?

Jag har haft en leasinghäst, men det fungerade inte som Adrenochrome förklarade... Kontraktet skrev vi själva, fanns inget standardavtal för hur vi hade det... Med det hette typ "Specialutformat leasingavtal", och var genomgånget av jurist. Det gick i princip ut på att jag hade hästen, tränade och tävlade den enligt ägarens önskemål, och hon stod för alla utgifter. Vårt avtal var från början på sex månader, och förlängdes automatiskt med sex månader om ingen sa upp det.

Liknande trådar

Fordon Vilket är smartast rent ekonomiskt? Vad tjänar man mest på? Vad är fördelar vs nackdelar med att leasa bil? 2
Svar
32
· Visningar
1 463
Senast: julgrisen
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 552
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: ameo
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31