Bukefalos 28 år!

Ledad grej a'la cykelkedja?

Praefatio

Trådstartare
Okej, helt värdelös rubrik men jag ska försöka förklara.

Jag har ett projekt på gång i mitt huvud. Jag ska göra en trollsvans, ca 1 m lång. Jag tänker mig någon form av "skelett", sedan ett halvmjukt och flexibelt material runt, som toppas med latex. I ändan ska det vara hästtagel, såklart. Konstruktionen kommer att vara rätt enkel, men jag funderar på vad jag ska använda som skelett. Svansen ska gå att röra på/böja hyfsat fritt men det ska vara stadga och tyngd i den. Jag tyckte att jag fick en snilleblixt när jag kom att tänka på cykelkedja, men kom sedan på att det skulle få svansen att bara kunna röra sig lodrätt när man har den på sig, vilket inte är bra nog. Den ska vara så rörlig som möjligt.

Har någon en bättre idé än jag?
 
Sv: Ledad grej a'la cykelkedja?

Har någon en bättre idé än jag?
En "vanlig" kätting kanske? Gå till en välsorterad järnaffär och känn på olika dimensioner och dess vikter, och prova att t.ex. linda den med tejp eller klä den med någon tunnväggig slang (tunn trädgårdsvattenslang?) för att få lagom stadga. Skulle kunna föreställa mig att någon typ av prydnadskedja i slang kunde bli ganska lagom. :)
En annan variant kunde vara så kallat flexrör/flexslang, korrugerat flexibelt plaströr för elinstallationer. Det finns i olika dimensioner och skulle kanske kunna bli lagom om man fyller med sand.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp