Ledade stigbyglar

modzan

Trådstartare
Vill köpa sådana och undrar vilka som är bra. Hurdana är som från Mark Todd? Får inte kosta allt för mycket.

Sv: Ledade stigbyglar

shit kosstar dom bara 300kr? haha jag köpte mina för 800 kr! herregud, aja :9 gjort e gjort

Oj 800 kr lät dyrt såvida du inte har Orginalet (dvs. Sprengers 4-ledade). Jag köpte mina Sprenger för 1000 kr!

Förövrigt vet jag att Shires har, men vet inte exakta prisuppgifter.
Dom ser helt ok ut i alla fall.

Jag köpte mina Sprenger för 1300. Det är nog bland det bästa köp jag gjort i hela mitt liv! :love: De är 4-ledade och böjliga åt alla håll i princip. Gör goa! :D Hade tidigare problem med värkande knän efter längre uteritter i vanliga (oledade stigbyglar), men med sprengerstidbyglarna känns det inte nåt! de lixom sviktar tillbaka stötarna..

Kan verkligen rekommendera dem! Men de är väl inte billiga direkt.. :crazy:

Hej! Köpte stigbyglar av märket Olympic Flex de är supersköna flexar och fångar upp stötar på ett sätt som inte de billigare Jag hade förr jätte problem med knäna vid ridning nu är det som bortblåst:bow: :love: Jag köpte mina här www.erikshastshop.com

Senast ändrad av en moderator:

Jag har Shires ledade och det är kanon. Lite smala kanske men finns i flera storlekar.
Minns inte exakt vad jag betalade men mellan 250-350:- vilket kändes lagom.

Snor din tråd lite, hoppas det är okej :)

Är ledade stigbyglar att rekommendera om man har lite lätta knäproblem?

Får lätt ont i knä och fotleder så jag köpte de från Hööks (har dock inte sett de i nya katalogen så jag vet inte om de slutat sälja de??)

Har fungerat ypperligt! :love: Har särskilt stor nytta av det nu när man har varit långtidsskadad med brutet mellanfotsben, höger fotled kommer ta lång tid att träna upp vigheten i så då lär de komma extra mycket till användning! :)

Jag köpte ett par Shires. Tröttnade på gummit så jag skärde av det, så nu är de överledade haha :p

Jag har problem med knäna (badminton och fotbollsskador :p) och tycker att det är framförallt i hoppningen skonsammare mot knäna eftersom ledade stigbyglar sviktar mer.

Jag har ett par Shires som kostade 279 kr och jag älskar dem.

Vad menas med ledade? Jag funderar också väldigt mycket på att köpa sånna. När jag provred hästen min hade ägaren sånna och vilken skillnad. Börjes har ju sånna, klart det är skillnad men tror ni att det är mycket?

Förutom att de gnisslar irritrande så är de väl ok.

modzan skrev:
Vill köpa sådana och undrar vilka som är bra. Hurdana är som från Mark Todd? Får inte kosta allt för mycket.

Jag och min kompis har Mark Todds ledade stigbyglar, köpte dem på Globen, då var de nedsatta till 399 kr tror jag. Vet inte vad de kostade innan...:smirk: Men jag tycker de funkar superbra! Har inte jämfört med Sprenger förstås..

Jag har Shires ledade stigbyglar. De är kanonbra (har haft dem i 2 år) och ska köpa ett par till dressyrsadeln också. De är bra för slitna knän också. de är inte dyra jämfört med många andra. Kostade 298 kr. Klart prisvärda!

Senast ändrad:

För folk med knä problem finns det ju fjädrande stigbyglar som verkar vara väldigt bra.

Liknande trådar

Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
311
Utrustning Är det någon som har stigbyglar från Kwik- out? Löser de ut sig lätt?
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
747
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka