Ledighet vid medicinsk behandling

Catsu

Trådstartare
Nästa vecka ska jag för andra gången få droppbehandling med Mabthera . Detta innebär att jag kommer att vara borta från jobbet hela dagen.
Vet att det finns fler här med kroniska sjukdomar som kräver behandling på sjukhus. Hur gör ni med ledighet från jobbet dom dagarna? Tar ni semester, sjukskrivning eller löser ni det på något annat sätt ?

Nästa vecka ska jag för andra gången få droppbehandling med Mabthera . Detta innebär att jag kommer att vara borta från jobbet hela dagen.
Vet att det finns fler här med kroniska sjukdomar som kräver behandling på sjukhus. Hur gör ni med ledighet från jobbet dom dagarna? Tar ni semester, sjukskrivning eller löser ni det på något annat sätt ?
Lite blandat.

Är det några timmar tar jag antingen tjänstledigt, eller om det är möjligt fördelar en semesterdag på halvor. Alltså jag skriver semester en dag men i praktiken är jag ledig en förmiddag ocfh en eftermiddag t.ex. (tidigare chefs förslag)

På mitt jobb går det som typ läkarbesök d v s du får göra det på arbetstid.
Jag har själv ingen kronisk sjukdom som kräver det men har kollegor som har det.

Jag kan tänka mig att man kan få förebyggande sjukskrivning, lite beroende på.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V