ledsen taxtjej

K

kickapoo

Skulle vilja ha tips på vad jag ska göra med min otroligt mattiga tax. Hon har alltid varit väldigt mattekär och rädd och skällig för allt möjligt, men nu är det värre än någonsin. Jag har en dotter på ett år och allt har gått bra med hunden och henne, jag trodde verkligen att hunden gillade bebisen. Men nu har jag börjat jobba lite och hunden är hemma med min sambo och dotter. Då vill hon inte gå ut på hela dagen och ligger bara i sin korg. När jag är hemma är hon med oss hela tiden och är gärna där min dotter är (hon går alltså dit självmant, det är inte så att bara dottern kommer till henne). Men antagligen gör hon det för att få vara med mig eftersom hon inte bryr sig när jag inte är hemma. På natten när jag varit borta kissar hon ofta inne och det tyder ju på att hon inte mår så bra. Har även märkt att hon får små kala fläckar i pälsen i bland. Det kan väl vara ett tecken på stress? ska väl tillägga att hon är 8 1/2 år och har haft diskbrock som spökar ibland. Hon verkar förövrigt må bra (utåt sett i alla fall) och jag vill inte ta bort henne utan att verkligen veta att vi inget kan göra. Tycker allt för många bara ser till åldern och skyller på det och tar bort hunden. Med det menar jag INTE att man ska behandla hundar som gamla mäniskor och göra allt för att hålla dom vid liv. Jag menar bara att en hund måste väl oxå få bli gamal och man måste väl ge hela familjen en chans?

Hur som helst, jag är rädd att hon mår dåligt och kanske har magsår eller nåt annat invärtes problem, eller kanske så att det gör ont i leder o rygg. Jag ska till vetrinär nästa vecka, men jag vill ändå kolla om någon har något tips på vad man kan göra eller på tillskott/örter el dyl för de olika symptomen jag beskrivit. Hunden får en egen stund med mig varje kväll då vi kelar och jag ger massage för att hålla ryggen i schack. Det måste väl finnas fler med samma eller liknande problem när det kommit tillökning i familjen?

Tack för att ni tog er tid!
Kram
 
Normalt "sörjer" inte hundar så men en av de jag haft gjorde också det. Själv valde jag att när det gått en tid och inget förändrades tog jag jag bort hunden. Ansåg att det var en större plåga för hunden att fortsätta sitt liv på det viset.
Vet inte om det är något speciellt hunden gillar att göra. Ni kan ju prova med att husse gör alla hundens favorit saker så den inte blir lika bunden till dig.
Att hon kissar inne kan ju bero på något annat, begyn. ålders inkontinens eller nåt. Om det är ren avundsjuka eller protest måste hunden få veta att det är fel även om den inte får samma uppmärksamhet som tidigare.
Hoppas det löser sig.
/absolut
 

Liknande trådar

Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 748
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 177
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp