Leggings/shortshaps istället för ridstövlar till tävling?

Jonaz

Trådstartare
Finns det några leggings eller shortchaps som tillsammans med en jodphurssko kan se ut som en ridstövel, undar jag?
Jag rider aldrig i ridstövlar till vardags, men på tävling "hör det till" att ha kavaj, vita ridbyxor och ridstövlar. Min ekonomi är dock inte den bästa och då jag inte hittar några billiga ridstövlar i min storlek funderar jag på om leggings kan vara en bra lösning.

Tilläggas bör kanske att jag tävlar islandshäst varvid reglementet inte kräver ridstövel på något sätt.

Sv: Leggings/shortshaps istället för ridstövlar till tävling?

Vet inte vad du har för ridskor men om du har ett par lite nättare i läder är stövelskaft/gaiters snyggt till och blir att se ut som en ridstövel :)

Tex Hööks har flera modeller för några 100-lappar och någon av deras kanske skulle passa dig?

Och om du inte ska använda de var och varannan dag så duger de gott :)

Det blir nog att knalla in på Hööks och prova lite.

Har sett lite bilder på folk som tävlat i sådana gaiters och det ser ju faktiskt bra ut. Och några hundralappar kan jag faktiskt avvara :)

Jag tycker också det ser bra ut :)

Är även väldigt bra om man har svårt att hitta ridstövlar med rätt längd/vidd i förhållande till fotdelen om man inte vill köpa måttbeställda för typ 6000kr :crazy:

Ett tips är att ha på dig de skorna du har tänkt att ha till stövelskaften så att de passar ihop, ibland blir det helt fel mått på grejen som går över fotryggen/vristen och då ser det jättefult ut :o

Jag rider i de billigaste jodpursskorna + skaft från börjes på tävling :p

Jag använder ett par svarta ridskor + chaps inköpta på hööks, alla som ser dom tror att det är ridstövlar:p

Ja dom på hööks funkar alldeles utmärkt, tillsammans med skor av samma typ så blir det skitsnyggt och ser ut nästan som en stövel :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka