Lejonkaniner och värme?

skuggan_

Trådstartare
Mina lejonkaniner verkar lite slöa, dom har nytt kallt vatten och så men dom bara ligger och sover liksom behöver jag oroa mig? Har nämligen hört att kaniner kan dö av värme?:confused::o

// skuggan_

Sv: Lejonkaniner och värme?

om de e ute och ligger i solen kanske de njuter.. de sätter ju sig ine den sisten så de dör..

Under förutsättning att de har ett hus så de kan dra sig undan solen om de vill är det nog ingen fara med dem. De ligger väl och myser helt enkelt. :)

Ok tack för svaren! Dom ligger inte direkt i solen men varmt är det!

Va?? Kan kaniner dö av värme? Jag tror min kanin är självmordsbenägen då, hon sitter alltid under elementet :angel:

Tur att man inte har en svart kanin, utan en vit som inte drar till sig solen :idea: :p

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
717
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 524
Senast: Stergo
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka