Leker han?

F

fancyfree

Jo, jag läste en av Pat Parellis 7 games, och där stod det att jag skulle utsätta hästen för situationer där han blev rädd, fast få han att inte vara det längre. Som t.ex med pressening över han os.v det gick jätte bra, men sen när jag hoppade rakt upp i luften (inte hastigt) då stegrar han, och när jag hoppar åt sidan då gör han likadant, känns som han härmar mig? Först trodde jag han blev rädd men sen så insåg jag att han gjorde likadant som jag? Han försöker aldrig skena iväg, vilket han hade gjort om han blev rädd.. :crazy:

Så vad tror ni ?

(förlåt, min första tråd, och jag råka lägga den lite fel)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 869
Senast: AbCdE
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 963
Senast: vtok
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka