"lekskäller"

H

Heira

\"lekskäller\"

Hur lär man av vovven att INTE skälla när hon uppmanar till lek? Hon kan tex lägga en pinne eller något annat skojjigt framför våra fötter och skälla för att vi ska kasta den. Jag brukar ignorera detta och göra så att jag bestämmer när vi ska leka, men hon fortsätter ändå.
Det är samma sak NÄR vi leker, då skäller hon om man inte kastar leksaken tillräckligt snabbt...

Hur gör man för att få bort det här beteendet?
 
Re: \"lekskäller\"

Det funkar inte att du vägrar leka med henne om hon inte är tyst då? Eller blir det bara värre då, har du testat det?
 
Re: \"lekskäller\"

Det är ju det ja menar med att ignorera henne, men hon är otroligt ettrig och slutar tyvärr inte.. :(
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 771
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Tuggben
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 602
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp