"lekskäller"

H

Heira

\"lekskäller\"

Hur lär man av vovven att INTE skälla när hon uppmanar till lek? Hon kan tex lägga en pinne eller något annat skojjigt framför våra fötter och skälla för att vi ska kasta den. Jag brukar ignorera detta och göra så att jag bestämmer när vi ska leka, men hon fortsätter ändå.
Det är samma sak NÄR vi leker, då skäller hon om man inte kastar leksaken tillräckligt snabbt...

Hur gör man för att få bort det här beteendet?
 
Re: \"lekskäller\"

Det funkar inte att du vägrar leka med henne om hon inte är tyst då? Eller blir det bara värre då, har du testat det?
 
Re: \"lekskäller\"

Det är ju det ja menar med att ignorera henne, men hon är otroligt ettrig och slutar tyvärr inte.. :(
 

Liknande trådar

Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 817
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 829
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp