Bukefalos 28 år!

Lektips till hamster

A

Aeternum

Nu har jag fått en liten älskvärd "Mirre" att ta hand om.
En medelstor hamsterhona.
Jag ska ha henne ett par veckor och sköta om henne åt matte som är o reser.
Vad ska jag hitta på för att "aktivera" henne?
Det är en mycket pigg och vaken dam med en ganska liten bur.
Hon har två våningar, lite rör som går inne i och ute på buren. (färgglada plastiga sånna) och så ett hus och ett hjul att springa i.
Ligger även en toapappers rulle däri.
Tips motages gärna! :idea:
 
Sv: Lektips till hamster

Till att börja med kan du tipsa ägaren sen om att hamstrar behöver STORA ytor att röra sig på, i det vilda skulle de röra sig flera kilometer. Skulle själv inte ha en bur mindre än 100*50 cm, om ens det skulle duga...

Lägga godis i toarullar och vika in sidorna är bra aktivering.
Springa, springa och springa en massa vill de :)

När jag hade hamster (massa år sen fö :p) så brukade jag bygga labyrinter med godis i målet, små hinderbanor, sätta ut de på gräs under buröverdelen (med stenkoll dock, det är jävlar vad de kan gräva de småttingarna! :eek: Och ojämn mark är ju inte så bra det heller...), osv. Bara fantasin sätter gränser :)
 
Sv: Lektips till hamster

Haha tack för tipsen :)
Jo denna lilla rackare springer sig ju snart till en benhög i sitt lilla hjul :p
Hon ska få komma ut imorrn hade ja tänkt. I en bur med gallerbotten, kan`de va något?
 
Sv: Lektips till hamster

Hehe jo förstår det, de är ju värre än råttor de små idioterna :D

Hmm, ingen aning. Skulle tro att det går bra om du lägger något mjukt på en del av gallret iaf, så hon inte gör illa tassarna :)
 
Sv: Lektips till hamster

Jo precis.
Ja, förra hamstern ja hade var inte såhär aktiv.
Gerbilerna jag hade, små energipaket som var omöjliga att få tag på när dom kommit lösa, är ingenting mot denna :D
 
Sv: Lektips till hamster

om du ska ha den ute på gräset tänk på att det inte får vara fuktigt å så:)
 

Liknande trådar

T
Däggdjur Hej! jag har en guldhamsterhane född v.42 förra året. han är köpt i djuraffär. Ända sedan jag skaffade honom har han varit totalt...
Svar
7
· Visningar
4 392
Senast: Modig_Korn
·
Däggdjur Min dotter önskade sig helst av allt en hamster när hon fyllde år nyss... Ödets ironi, vi har flera hästar, kaniner, hund, katt...
Svar
8
· Visningar
8 722
Senast: tessaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp