Leriga Hagar

Rotterö

Trådstartare
Vad gör ni med era hagar som nu är gör leriga.

Jag har problem , Med små , leriga hagar.
En hage skall grävas upp dreneras till våren.
Men nu sjunker man över stövelskaftet. PUST

Har ni tipps :devil: :devil: :devil:

Sv: Leriga Hagar

Så lerigt som ni verkar ha det har ju inte vi. Men lerigt är det såklart! Sjunker ner till ankeln där det är som värst. Det vi ska göra på de värsta ställena är att skotta sand över, så att det blir fastare och inte så jädrans halkigt. Det lär gå åt en del sand, men det är ju ganska billigt och gräset tar sig lätt igenom på vårkanten.

Fick tips häromåret att lägga ut halm, men det kan jag INTE rekommendera! Det blev nåt så makalöst kladdigt och jäkligt och hästarna tar stoora omvägar och vill inte gå i sörjan.

Sv: Leriga Hagar

Ja sand funderade jag på i den ena hagen.
Så nytt gräs och lägga på ett rejält lager sand.
Men då måste jag ha hästarna i den andra hagen som är ännu lerigare under tiden.
Där tappade hon skon sist.

Vi skulle fixat detta i år men tiden räcker inte till.
Så nu får jag snällt gå i leran.

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
773
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Blyger
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur