Leslie Desmond?

S

Siglavy

Jag undrar vad ni här på NH-forumet vet om Leslie Desmond och vad ni tycker om henne? Är det kanske någon som varit på hennes clinics och i sånna fall, hur var det och vad gjorde ni?

Har ingen egen uppfattning då jag inte sett henne själv, är bara lite nyfiken.
 
Har aldrig varit på någon av hennes clinics eller så, men jag träffade henne när jag var i USA. Hon var mycket trevlig och tittade och lyssnade innan hon slängde ur sig nåt.

Malin
 
Skulle du idag välja att gå på en clinic med henne? Och i sånna fall med eller utan häst?
 
Jag var på hennes clinic på Upprätta den 6:e sept med min häst Zebedee. Det var mycket lärorikt och jag har helt ändrat uppfattning om Z.
Kram!
 
Har varit på en av hennes clinics.

Tyckte att hon verkade bra, en helt vanlig människa som var otroligt bra på att läsa av hästar.

Reagerade på en sak bara, hon gav sällan hästen beröm, vilket jag tycker att man ska göra ofta.
Men det är ju upp till var och en.

:bump:
 
FEL!
Hon ger hästen beröm hela tiden. Bara för att du inte ser det så betyder det inte att hon inte gör det.
"Some things are invisabe"
Beröm behöver inte vara en morot eller en klapp.
Leslie berömmer hästen med eftergift.
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 321
Senast: Sassy
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
4 892
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Ni som jobbar/pluggar/annat dagtid och är i stallet på kvällarna, vad har ni för rutiner? När kommer ni från er dagaktivitet? När åker...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 148
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp