Letar fortfarande dressyrsadel...

marrissparris

Trådstartare
Någon som vet om en Crown Jessica 17,5"/32 kan passa ponny som har en Albion K2 Hopp 17"/W som ligger perfekt på honom(se mitt tidigare inlägg)? Jessican ska vara kort i sätet enl säljaren. Enligt ungefärliga längdmått jag fått på sadeln så ska den vara ca 2 cm kortare än Albions 17". Kan det stämma? Är den verkligen så bekväm som "alla" crownägare säger? Tyvärr så kan vi inte prova den på plats då sadeln finns 35 mil bort så den måste skickas för provning. Därför jag vill veta om det kan finnas en chans att den kan passa så att jag inte betalar frakt helt i onödan...

Sv: Letar fortfarande dressyrsadel...

Jag kan bara säga jag har ett arabsto som jag har haft en Albion Legend på.

Nu har jag haft en Crown hemma på prov och har kommit fram till att den är för svängd i i förhållande till Albion sadel som ju är extremt rak. Men kort var den! Och mjuk att sitta i. Så jag får leta vidare *sucka*

Sv: Letar fortfarande dressyrsadel...

Ingen som vet´? Säljaren vill veta om hon ska skicka upp den... Jättetacksam för svar.

Liknande trådar

Islandshäst Eller är de för långa? Har googlat anläggningsyta på alla möjliga sadlar nu och läst alla sadeltrådar på buke. Jag är lite rädd för att... 2
Svar
20
· Visningar
6 308
Senast: Nielaa
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 505
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 685
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka