Letar halsband

Bukefalos 30 år!

KesoNeso

Trådstartare
Finns det jag vill ha?

Min stora skräck hände på en promenad för ett par dagar sen. Halsbandet gick av.

Tack och lov bara hemmavid och ingen i närheten så det var bara att ropa in honom och lägga kopplet om honom istället.

Men han är reaktiv vid hundmöten (inte aggressivt, men vill fram och kastar sig/drar/skäller) och han kommer bara på inkallning när han känner för det, därför är han ju alltid kopplad.

Så nu tittar jag ju skeptiskt på alla halsband jag ser, i jakt på ett nytt.

Jag vill ha ett halvstryp då han har ganska smalt huvud, så vill inte riskera att han kan kränga det av sig om han backar.
Dessutom vill jag ha ställbart, då han pga sin huvud/halsform ofta hamnar mellan två storlekar för att det ska sitta optimalt.

Och så ska det ju då framförallt vara kraftigt/hållbart. Han väger 30 kg och drar halsband i ca storlek 40.

Har ni något tips?
Gärna där ni har egen erfarenhet och vet att det är hållbart.

Just nu har jag detta och det tycker jag om. Det uppfyller alla mina önskemål (utom möjligen färgen :D ), men det börjar bli gammalt. (Bortse de lila bollresterna, tog bara första lämpliga bild för att visa🫣)

IMG_2970.webp

Finns det jag vill ha?

Min stora skräck hände på en promenad för ett par dagar sen. Halsbandet gick av.

Tack och lov bara hemmavid och ingen i närheten så det var bara att ropa in honom och lägga kopplet om honom istället.

Men han är reaktiv vid hundmöten (inte aggressivt, men vill fram och kastar sig/drar/skäller) och han kommer bara på inkallning när han känner för det, därför är han ju alltid kopplad.

Så nu tittar jag ju skeptiskt på alla halsband jag ser, i jakt på ett nytt.

Jag vill ha ett halvstryp då han har ganska smalt huvud, så vill inte riskera att han kan kränga det av sig om han backar.
Dessutom vill jag ha ställbart, då han pga sin huvud/halsform ofta hamnar mellan två storlekar för att det ska sitta optimalt.

Och så ska det ju då framförallt vara kraftigt/hållbart. Han väger 30 kg och drar halsband i ca storlek 40.

Har ni något tips?
Gärna där ni har egen erfarenhet och vet att det är hållbart.
Jag tycker att hundstaff verkar ha rejäla halsband, kollat där?

De är jättebra och rejäla 🙂
Går att måttbeställa o finns olika halvstryp.
Jag har ett därifrån

Har kikat på deras hemsida nu och det ser väldigt lovande ut.
En fråga bara eftersom du har ett halsband därifrån.
Jag ser att det sitter ihop med nitar, är det sytt också, på samma ställen som nitarna?
För det var en nit som släppte i mitt andra halsband, så litar inte helt på nitar.

Jag gillar JH design. Vet inte om man kan få ställbart men man måttbeställer så kanske funkar ändå.
Mjuka, sköna och hållbara 😊

En vän till mig är utbildad sömmerska och har företag där syr halsband på beställning. De är rejäla. De håller med lätthet för stora, explosiva vinthundar som ser hare de vill jaga. Kvaliteten på hennes halsband osv är något helt annat än de halsband man ser i butik, de är löjligt bra. Mina halsband har jag haft i några år nu, och förutom att några trådar på dekorband börjat se slitna ut så är halsbanden fortfarande i toppskick (Man måste såklart inte köpa med dekorband på, men jag ville ha det). Jag använder dem i princip varje dag. Hon syr förvisso inte så mycket ställbart, men hon syr å andra sidan efter de mått man ger henne, så man behöver inte beställa specifika, fasta storlekar. Hennes hemsida är inte så som hon vill ha den, men det går iaf att få kontakt med henne via den. https://shekarcheedesign.com/

Har kikat på deras hemsida nu och det ser väldigt lovande ut.
En fråga bara eftersom du har ett halsband därifrån.
Jag ser att det sitter ihop med nitar, är det sytt också, på samma ställen som nitarna?
För det var en nit som släppte i mitt andra halsband, så litar inte helt på nitar.

Det är sytt med! Riktigt rejält så har svårt o se att nån hund ska dra sönder de
IMG_2155.webp

@KesoNeso vet du vart ifrån halsbandet som gick sönder kom ifrån?😬 har varit med om ett hetsigt hundmöte där spännet på kopplet gick sönder så har svårt att lita på både koppel och halsband nu 😅

En vän till mig är utbildad sömmerska och har företag där syr halsband på beställning. De är rejäla. De håller med lätthet för stora, explosiva vinthundar som ser hare de vill jaga. Kvaliteten på hennes halsband osv är något helt annat än de halsband man ser i butik, de är löjligt bra. Mina halsband har jag haft i några år nu, och förutom att några trådar på dekorband börjat se slitna ut så är halsbanden fortfarande i toppskick (Man måste såklart inte köpa med dekorband på, men jag ville ha det). Jag använder dem i princip varje dag. Hon syr förvisso inte så mycket ställbart, men hon syr å andra sidan efter de mått man ger henne, så man behöver inte beställa specifika, fasta storlekar. Hennes hemsida är inte så som hon vill ha den, men det går iaf att få kontakt med henne via den. https://shekarcheedesign.com/
Tack! Ska kolla där också 😊

Liknande trådar

• Halsband med aluminiumspänne?
  • Led-halsband som funkar
  • Småhunds ägare
  • Omplacera eller behålla älskad problemhund?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka