• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 737
S

sleepy

Har hört at Lewa passer svankige häster. Men måste hästen vara jättesvankig, eller kan det også gå bra med en "normalt" svankig rygg? Hästen är bred, (ca 110 grader over manken) har platt rygg med normalt "svank". ;) Hon är en norsk kaldblodstravare.

Sv: Lewa...

hade en lewa till min häst innan jag köpte min freeform, det jag hört (och sett) är att de ligger bra på bredare hästar. däremot var bommen lite för mkt svängd i bak, dvs den låg inte an hela vägen. med bossorna på låg den istället inte riktigt an mitt under, så det blev ju inte så bra. min häst har lite lagom svank, dvs inte helt rak men inte mkt svank heller.

Min systers d-ponny har en äldre lewa sadel av allroundmodell. Ponnyn har vid bom och den ligger bra på henne. Men hon är inte svankig.

Jag hade en Lewa Comet till min nordis före jag köpte bomfritt.
Hon är breeeed och svankig, den låg bra på henne faktiskt!

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka