E
Egonson
Sv: Lewa
Jag har en liggande bakom min soffa
Köpte den för 500 kr, den passade hästen då men det gör den inte nu.
Den var bra vill jag minnas
Jag har en liggande bakom min soffa
Den var bra vill jag minnas

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antingen så är det lädret som knarrar eller så är bommen av... Du måste kolla upp det omgående! Om jag minns rätt så sätter man sadeln mot magen och tar i framvalvet och försöker "bryta" sadeln mot sig, viker den sig så är bommen av och då ska den kastasmen det knakar om den när jag rider....varför gör den det???
Ligger den högt över manken kan den vara för smal i bommen för hästen. Att den knarrar kan vara lädret men kan också vara bommen. Sadeln jag fick med min häst knarrade när den användes och jag lämnade in den för koll och det visade sig att bommen var av. Så är du osäker kan du lämna in den för koll).Zaida skrev:idag kom sadeln.....och ja hoppas verkligen att jag tog rätt beslut när jag köpte den....
men iallafall så är min sadel inte alls särskillt mjuk när man sitter djupt i den. den är fin i lädret och så, men det knakar om den när jag rider....varför gör den det???
men det verkar vara en helt okej sadel. bommen är över manken och jag undrar det är väl ingen fara att ha en sadel med lite lägre bom så länge den inte klämmer eller stöter till manken. hur märker man om hästen får ont av sadeln???
kändes konstigt i galoppen med den nya sadeln, men det kanske bara är en vane sak....
mvh
sofie
Nej det är ingen Lewa utan en Lex sadel som du har i så fall.cano skrev:Hej!
Hur är Lewa sadlarna märkta?
Jag har en som det är märkt med ett L på yttre sadelkåpan. Någon påstod att det är en Lewa, stämmer det?
I vilket fall som helst så har vi den som en sadel att rida ut med i skogen och den passar hästen och mig bra.
Camilla