LG´s LCD TV...

Sv: LG´s LCD TV...

Jag vet inte hur de större varianterna av modellen är, men min som är en 32-tummare har mycket bra bild. Men vad som är bra bild när det gäller LCD-skärmar verkar vara väldigt mycket smakfråga; jag och pappa tittade på säkert 30 olika innan vi kom överens om att den här hade bra bild. Det jag kollar efter är bra betraktningsvinkel, bra ljusstyrka, bra svärta och att bilden är bra redan i fabriksinställningar. Om man måste justera t.ex. kontrasten redan från start så känns det inte riktigt bra.

Jag skulle rekommendera att du ger dig ut i butiker och ser efter själv innan du bestämmer dig.

Säg mig lite "kriterie" så hjälper jag dig gärna att hitta det optimala valet.

Bildstorlek ? - (Ex. 32")
Pris ? - (Ex. 4,000-6,000kr)
Favoritmärke ? - (Ex. Sony)
Övrigt ? - (Ex. jag vill ha inbyggd digitalbox!!)

Svarar du på dessa frågorna kan jag hjälpa dig :)

Våran ena tv är från LG. Tror det är en 37"are, men vet inte vilken modell det är. Tycker det är jättebra bild:) Däremot är jag helt insnöad på Samsungs tvapparater, så jag tror jag väljer en Samsung framför LG..

Min sambos pappa har en LG 50" Plasma, det är inte bra bild. När min sambo och jag skulle köpa tv ägnade vi mycket tid åt att titta och leta. I början av vårt letande gick LG bort. Vi spelar mycket tv-spel och för oss var färgåtergivningen en viktig faktor när vi skulle köpa ny tv, och på den punkten stack varken LG eller Samsung ut.

Jag vill inte heller att tv:n ska ha en blank ram, de reflekterar för mycket ljus och jag tycker det är störande. Många tv-apparater som har det dock, tyvärr.

Vi har en SONY Bravia LCD 40" med mattsvart ram och är sjukt nöjda för övrigt. Den kostade 16 000:-, men det var det helt klart värt :) SONY är också petiga med eventuella pixelfel. Förut var det bara de som hade nolltolerans på pixelfel och det är flera fabrikat som följer efter (vet inte vilka som har eller inte nu dock). Men när vårt val föll på SONY var det en extra trygghet att känna att de är mycket, mycket petiga när det gäller pixelfel.

Min erfarenhet av LG: s LCD är bra, dock är deras plasma sämre.

Philips LCD har dålig bildkvalite på dom jag sett iallafall.

Jag ser många platt TV:n i mitt jobb då vi sanerar dessa och även testar dom efter saneringen och jag talar nu bara utifrån den erfarenheten jag fått under det året som gått.

Säg mig lite "kriterie" så hjälper jag dig gärna att hitta det optimala valet.

Bildstorlek ? - (Ex. 32")
Pris ? - (Ex. 4,000-6,000kr)
Favoritmärke ? - (Ex. Sony)
Övrigt ? - (Ex. jag vill ha inbyggd digitalbox!!)

Svarar du på dessa frågorna kan jag hjälpa dig :)

så billig och bra som möjligt, märke spelar ingen roll, är inte särskilt kräsen

Kompisen har en sån, och jag tycker iaf den är bra bild på den. Men visst finns det bättre bilder med:) men helt klart en bra tv ändå.

Själv har jag 2st samsung som jag är super nöjd med:D

Mirai har bra priser, och bra bilder. se till bara att du har garanti på den, och att om det blir nåt fel så finns det nånstans du kan lämna in den på service. Elgiganten, tex, är kända för att inte ha så bra service på så vis.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
Hemmet Jag köpte en LG med oled-skärm för ett tag sen, den hade stått som demo. Såg inget konstigt på den i början, men när streamingtjänsten...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31