Licenser..

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare westside
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 063
W

westside

Hoppas nu att denna frågan inte finns i någon annan tråd. ;)

Jag har fått lite hjärnsläpp och vill bara fort ha svar på om man måste ha licens till sig själv för både tävlingar för stor häst och ponny. Elr när man har tagit licens för t.ex ponny, måste man ta för stor häst med då? Jag fick för mig ngt sådant :crazy:

Tack på förhand allihopa :D :bump:

Sv: Licenser..

Du ska ha ryttarlicens.
Tävlar du ponny ska du ha ponnylicens.
Tävlar du regional på storhäst ska du ha stor hästlicens.
Har för mig att det var så.

Jo, hästarna har ju sin licens det vet jag.
Men man behölver inte två olika ryttarlicenser för ponny/häst? Fått för mig det.. :p ;)

Det enklaste brukar vara att kolla på SvRF:s hemsida.
Nåja, ska du tävla ponny och ridhäst på regional nivå eller högre ska du ha juniorlicens. Jag förutsätter att du är 18 år eller yngre.
Ska du bara rida på lokal nivå räcker det med lokallicens.

Jo, hästarna har ju sin licens det vet jag.
Men man behölver inte två olika ryttarlicenser för ponny/häst? Fått för mig det.. :p ;)

nej, det behöver man inte.
lokallicens om du bara tänker tävla lokalt, juniorlicens om du rider regional el högre.

MEN tävlar man häst för en klubb och ponny för en annan klubb måste man ha två olika licenser, en för ponnyklubben och en för hästklubben.

nej, det behöver man inte.
lokallicens om du bara tänker tävla lokalt, juniorlicens om du rider regional el högre.

MEN tävlar man häst för en klubb och ponny för en annan klubb måste man ha två olika licenser, en för ponnyklubben och en för hästklubben.

tack okej!
Jo, lokallicens och juniorlicens ochsånt det kan jag, för det har jag.(junior) men fick för mig att man skulle ha två olika för häst/ponny :p vad jag nu fick det ifrån?;)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Ramona
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 836
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 312
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka