Licenser ??

lillbeka

Trådstartare
jag ska nu börja tävla lite smått med min häst, och måste då ju skaffa alla licenser som behövs...

WRAS tävlingarna så behöver man bara häst och ryttar licens+ medlemsskap på ngn w-klubb.

Men på SQHA och AQHA, finns det ngr licenser där, eller behövs bara medlemsskap??:confused:

Sv: Licenser ??

Undrar också!

Fast har ingen quarter så NSBA? Eller allbreedersklasser?

Wras licenser behövs inte på ras shower vad jag vet eftersom de går under sina förbund och inte wras. På wras tävlingar måste du ha deras licens på både häst och ryttare.

Medlemskap i AQHA.. SQHA är frivilligt, men tycker man borde vara med där också.

Senast ändrad:

jag är medlem i AQHYA och ska bli medlem i SQHA..
men är det bara medlemsskap som gäller?? Funderar lite på att vara med på ngn halter..

För att tävla på AQHA/APHA shower med en Quarter/Paint så måste du som rider vara medlem i AQHA/APHA.
Inga licenser edy.

För att bli Nationals/Championats mästare dvs få medalj på SQHAs Nationals, SPHAs Championat så måste du vara medlem i de föreningarna annars finns det inget krav på varken det eller licens.

Jag tror även att dom har lite andra Awards till sina medlemmar (SQHA/SPHA).

Hoppas det gav svar på dina frågor.

Old Sorrel:)

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 220
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka