ASKAPLASKA

Trådstartare
Konstig fråga kanske, men jag sitter och funderar på om jag som har amatörtränarlicens också får tävla som amatörryttare? Vi var ju på samma kurs liksom...
Fast det skulle ju kanske se lite skumt ut om det på tävlingsanmälan står mitt namn både som ryttare och tränare?
Hur fungerar det?:confused:

Sv: licenser

om du är amatörtränare får du rida som amatörryttare oxå, (förutsatt att du gått amatörryttarkursen och blivit godkänd) det är det som är tanken lite, att amatörerna ska kunna rida sina egna hästar i löpen.

E du däremot proffstränare får du inte ha amatörryttarlicens utan du måste du ha proffsryttarlicens.

Som amatörtränare får du inte heller ha proffsryttarlicens.

alltså: amatörtränare - amatörryttare

proffstränare - proffsryttare :)

som föregående sagt, du får gärna vara amatörtränare och ryttare och rida dina egna hästar i lopp. Men måste först vara godkänd på amatörryttarkursen, räcker alltså inte med att ha gått amatörtränarkursen! :)

Jag är både amatörtränare och amatörryttare;) Fungerar jätte bra;)

Bör kanske klargöra att det alltså är två HELT olika licenser och utbildningar.
Men man kan ha båda.
De hänger inte på något sätt samman.

Hmmm... Det var just det jag var lite fundersam över.

När jag gick amatörtränarkursen så gick tjejen som tävlar min ponny samma kurs. Vi var alltså där samtidigt och lärde oss samma saker.
Ska jag ändå gå nån annnan kurs för att få tävla då?

/askaplaska, något förvirrad och okunnig :o

För att få rida löp måste du ta en ryttarlicens. Kolla på galoppsport.se så ser du vad som gäller. Förr behövde du "bara" rida upp för en person men nu har dom även kurser. Jag tror att dom bara är en eller två dagar men du ska vara van att rida på stora banan i sällskap och ha varit i startboxar i alla fall.

Lycka till för det är SKITKUL!:bump::bump:

Tack!

Jag ska höra med tjejerna på ung galopp om det annordnas nån lämplig kurs för mig. Det börjar bli påfrestande att se den lilla ryttaren träna och tävla och ha dökul. Jag vill också!
Måste bara hitta en något större häst att rida. B-ponnyn känns lite för liten för mig...:D

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
779
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 071
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: inverterad
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 985
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka