Buck
Trådstartare
har börjat fundera lite på om min sadel fortfarande ligger bra, har haft en fuskfårskinns padd på den tidigare då den behövde komma upp lite framtill. detta var då hästen var i tävlings kondition, nu så har hästen vilat över vintern och det känns lite som att sadlen kommit i bakvikt :/.
Sen så kom jag precis ihåg att min häst började sparka vid ridningen då man bad henne jobba med ryggen efter att hon fick natural ballance skor i höstas, kan de ha gjort att sadlen inte passar längre?
har testat att rida med min foderhästs sadel också, och den behöver man ingen padd till. dock så känns den också som att den ligger i bakvikt + att den ligger mycket högre fram till. kan en omstoppning av min sadel göra att den inte ligger i bakvikt längre?
min sadel, tog bilder utan padd också, dock så försvan de från mobilen :/
foderhästens sadel,
Sen så kom jag precis ihåg att min häst började sparka vid ridningen då man bad henne jobba med ryggen efter att hon fick natural ballance skor i höstas, kan de ha gjort att sadlen inte passar längre?
har testat att rida med min foderhästs sadel också, och den behöver man ingen padd till. dock så känns den också som att den ligger i bakvikt + att den ligger mycket högre fram till. kan en omstoppning av min sadel göra att den inte ligger i bakvikt längre?
min sadel, tog bilder utan padd också, dock så försvan de från mobilen :/

foderhästens sadel,