Ligger i boxen

Bukefalos 30 år!

Nej nåt allvarligt fel här. Den har tydliga symtom på kolik, då ges inte mat o inte metacam heller. Dessutom ges det inte i blodet. Va det en utbildad veterinär du haft? Va du med?
Jo veterinären ger metacam i blodet, det är jätte vanligt. Hästägaren får sen metacam på recept som ska ges i munnen.

Stopp och belägg 😅
Lyssna inte på råd här utan ring veterinären som behandlade din häst för att få info om hur du ska göra! Folk menar väl här men det kan bli så tokigt om du hellre lyssnar på folk på ett forum än din veterinär som faktiskt var där och behandlade din häst!!
TS lyssna på detta råd. Prata med veterinären.

Folk på denna sida försöker ställa diagnoser och ge behandlingsråd utan att ens ha träffat din häst, helt galet och livsfarligt.
Det bästa är att lita på veterinären som faktiskt har träffat, sett och undersökt hästen.

Varför skriver du så elakt? bara för att man äger en häst betyder det inte att man varit med om alla olika sjukdomsfall tidigare. Ingen kan allt om exakt alla sjukdomar som finns hos häst.
Det är inte första trådarna TS skapat och hon har väldigt mycket åsikter så jag hade tagit för givet att hon först kontaktar veterinär istället för buke: När hon ändå efter flera års hästägande ändå inte tar till sig vad veterinären säger när det gäller hennes hästar får mig att undra hur seriös hon är.

Det är inte första trådarna TS skapat och hon har väldigt mycket åsikter så jag hade tagit för givet att hon först kontaktar veterinär istället för buke: När hon ändå efter flera års hästägande ändå inte tar till sig vad veterinären säger när det gäller hennes hästar får mig att undra hur seriös hon är.
Vad har veterinären sagt som TS inte tagit till sig?

Liknande trådar

• Varm o puls
  • Täcke i utebox?
  • Häst som är oren till å från
  • Gasig häst

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat