Ligger på sjukhus :(

Sv: Ligger på sjukhus :(

Tack för alla svar :)
Jo Jag red i skogen med en kompis (barbacka på lång tygel som jag alltid gör) och satt väl i mina egna tankar....:crazy: hästarna blev skrämmda av nåt och skenade o jag drattade av baklänges ..

så enklet var det att göra illa sej ,.
nu 2månader senare har jag tagit bort korsetten o funkar hyggligt bra, men har ont om jag överanstränger mej .
Dock är jag feg för att rida har jag märkt ..
vet inte hur jag ska komma över detta nu .

Hej!

Fegheten kommer gå över.. Du får tänka positivt och rida så mycket du vågar- helst på en häst du litar på! Låt det ta den tid det tar helt enkelt, du kommer tillbaka!

/ Lavinia, som var livrädd att rida i 2 år efter en flygtur med handledsfraktur. Rädslan försvann med min nuvarande häst..

Jag flög av för ca 3 år sedan.. Flög av riktigt illa och förlorade medvetandet, fick hjärnskakning som höll i sig i 2 veckor.. Och en fraktur på övre bröst ryggen.. och jag fick inte rida på 3 månader .. Skulle fått rid förbud längre egentligen.. Men när doktorn sa "Jaa du Emma, nu blir det ingen ridning på flera månader" Så gick jag loss och mena på att e du inte klok ! Flera månader ! Och drog värsta föreläsningen för doktorn, som till sist sa "Jaja, men du får absolut inte rida på 3 månader iaf" Men vad du än gör, rid inte på länge länge länge.. Jag va dum som trodde att jag inte var skadad, och efter ca 1 månad så tänkte jag att ut ch gå med hästen är juh ingen fara, men då kommer min kompis ut med sitt ung sto som får spunk på min valack och vänder och kickar mot honom.. Meeeen träffar mig i ryggen .. Och nu sitter jag här med min kroniska ryggskada.. Så mitt råd är att håll dig på säkert avstånd från hästar en längre tid efter att du blivit utskriven från sjukhuset

Jag flög av för ca 3 år sedan.. Flög av riktigt illa och förlorade medvetandet, fick hjärnskakning som höll i sig i 2 veckor.. Och en fraktur på övre bröst ryggen.. och jag fick inte rida på 3 månader .. Skulle fått rid förbud längre egentligen.. Men när doktorn sa "Jaa du Emma, nu blir det ingen ridning på flera månader" Så gick jag loss och mena på att e du inte klok ! Flera månader ! Och drog värsta föreläsningen för doktorn, som till sist sa "Jaja, men du får absolut inte rida på 3 månader iaf" Men vad du än gör, rid inte på länge länge länge.. Jag va dum som trodde att jag inte var skadad, och efter ca 1 månad så tänkte jag att ut ch gå med hästen är juh ingen fara, men då kommer min kompis ut med sitt ung sto som får spunk på min valack och vänder och kickar mot honom.. Meeeen träffar mig i ryggen .. Och nu sitter jag här med min kroniska ryggskada.. Så mitt råd är att håll dig på säkert avstånd från hästar en längre tid efter att du blivit utskriven från sjukhuset

Det är inte så lätt i mitt fall ..
jag har en gård med 8 hästar som ska tas om hand varje dag o motioneras..
som tur är så hjälper en vän mej o rider dom .
jag har än så länge bara vågat mej upp på häst ryggen två mkt korta vändor .
jag har ingen trygg häst här bara unghästar :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 327
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 458
Senast: Edla
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
856
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka