lilla bebis...

E

Elisabet

Min lilla bebis dog i tis. Han blev bara tre år.
Vi var ute och gick... han fick upp ett spår och drog, 2 km, över en väg. Det var ett pensionärspar som körde över honom... min lilla älskade bebis...
det känns så tomt hemma... ingen vovve som lägger sig på mina fötter ingen som gör några ljud...
jag saknar honom så mycket...
 
REGNBÅGENS BRO

Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord......
Och det är dit vi går, vi hundar när vi inte längre är kvar
på jorden.
På vår sida om himlen finns en särskild plats,
Regnbågens bro....
Då ett djur, som stått någon av oss särskilt nära i livet,
till sist dör, börjar det sin vandring till
Regnbågens bro.
Där bortom, väntar grönskande ängar och böljande kullar,
på våra älskade vänner.
Där de kan springa och leka tillsammans.
Där finns gott om mat, vatten och solsken som håller våra vänner varma och nöjda. Alla de djur som varit sjuka eller gamla återfår sin hälsa och styrka. De som varit skadade eller lemlästade görs hela och starka igen. Just sådana som vi minns dem , i våra drömmar om dagar i en tid som gått. Våra djur är lyckliga och nöjda men ändå fattas något, alla känner saknaden efter någon särskilt utvald, någon de lämnat efter sig. De springer alla omkring och leker tills den dag då en av dem hastigt stannar upp mitt i leken För att skåda bort i fjärran......... Hans blick är spänd och uppmärksam, iver och otålighet får hans kropp att skälva. Plötsligt störtar han iväg från gruppen, Flyger över gröna gräset så fort hans ben bär honom, Allt snabbare och snabbare Du har blivit upptäckt och när du och din älskade vän möts Kastar ni er om varandra i en outsäglig lycka, För att aldrig mer skiljas åt.. Överlycklig slickar han dig över hela ditt ansikte Medan din varma hand åter smeker hans huvud Och ännu en gång ser du in i dessa trogna ögon, Som du länge saknat i ditt liv, men alltid funnits i ditt hjärta. Tillsammans vandrar ni sedan över regnbågens bro.... För att aldrig mer skiljas åt............
 
gud va sorligt..
vet hur det är när ett djur till en dör..
:(
sänder en kram till dig..
 
Vad sorgligt!
Speciellt eftersom han inte fick leva så länge som han förtjänade och att han dog på ett så traumatiskt sätt.
Alltid mycket jobbigt när ens djur förolyckas. :cry:
 
Har även jag förlorat en otroligt fin vän, min förra hund... :cry:

Vet hur det känns...*kramar*

När sådant här händer förstår man inte varför man skaffar djur igen.. :( Men när man väl får djur igen, förstår man :)

Ha det fint!

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Jag vet hur det känns :(. Min vovve blev inte ens tre år gammal, dog i leukemi :cry: *skickar tusen kramar*
 
Lider med dig verkligen!
Inte kul att förlora sitt älskade djur, speciellt inte i förtid :(
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 607
Senast: Kraxa
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 111
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 715
Senast: Eva S
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp