Lilla vovven är sjuk

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Tofslan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 094
T

Tofslan

Var till veterinären med min hund idag på morgonen. Han började harkla och hosta i tisdag vilket blev bättre men han har fortsatt att rossla lite. Så jag tyckte att ett veterinärbesök var behövligt. I natt fick han diareé och på morgonen var det lite blod i avföringen.

Hos veterinären konstaterade de att tonsillerna var svullna och tempen var lite för hög så han ska äta antibiotika i 10 dagar.

Avföringen kunde de inte säga så mycket om, det verkade som om han ätit något olämpligt kanske men varken jag eller hans dagmatte har sett något... Han fick iaf ett foder som skulle vara snällare mot magen som han ska äta ett tag nu.

Men jag är så otroligt orolig över att det är blod i avföringen. Ska ringa veterinären igen och fråga upp lite mera.

Någon som har erfarenhet av detta och kan lugna mig lite kanske... :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lilla vovven är sjuk

Hej
Jag har bara haft problem med tonsillerna på min hund. Dom stoppar ofta i sig en massa skit när dom har ont i halsen. De försöker få bort det onda.
Jag fick efter 3 behandlingar , operera bort tonsillerna. Det kom hela tiden tillbaka.
Hoppas dom hittar felet på din vove

madeleinewall: Tack.
Rotterö: Aha okej. Ska hoppas på att min slipper det då iaf.

Har pratat med veterinären igen och jag skulle inte vara orolig. Blodet var nog en lokal irritation sa hon.

Eller så kanske det är samma infektion och försvinner med hjälp av samma antibiotika.

Liknande trådar

Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 229
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Jag har debatterat med mig själv om jag verkligen ska skapa den här tråden, men efter de senaste veterinärbesöken är det vissa... 2
Svar
35
· Visningar
2 805
Senast: Sol
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Handdukar
  • Bilder från iPhone till Mac
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka