Bukefalos 28 år!

Lillasyster har anlänt :)

ako

Trådstartare
Tänkte bara berätta att Ludvig har blivit storebror och vi har fått en liten Amanda. Bråttom hade hon oxå; klockan sju i lördags (dagen innan BF) kände jag lite, lite molande värk i ryggslutet, och eftersom Ludvig var ganska snabb ut (han tog totalt 5½ h på sig från första tecken tills han var ute) så hade vi bestämt oss för att åka så fort vi fick minsta tecken på att det kunde vara på G, vilket visade sig vara rätt, för klockan fyra minuter över nio var hon framme, 48 cm o 2950 g liten. Vi hann vara på sjukhuset i 30 minuter, så tur att vi inte väntade med att åka...

Vi mår fint allihop och vi åkte hem på förmiddagen därpå. Ludvig fick sova över hos en kompis - första gången han sov borta, octyckte det var jättekul. Skönt! Amningen funkar bra o on verkar sova mer än vad hennes bror gjorde som bäbis,i alla fall än så länge :).
 
Sv: Lillasyster har anlänt :)

KL. Tack allihop !!! Ja nog att vi misstänkte att det skulle kunna gå undan, men det är var ju mer än kvickt kan man säga. Egentligen var det bara en halvtimme som var riktigt jobbig, o det kan man ju stå ut med.Tycker själv att vi var rätt effektiva som mellan kl 19.00 och 21.04 hann 1, fundera på om lite, lite ryggvärk kunde ha med en förestående förlossning att göra, 2 ringa förlossningsavd och diskutera med dem huruvida vi skulle åka in eller inte, 3. ge Ludvig kvällsgröt och klä på honom, 4, fodra hästarna, 5, lämna Ludvig till barnvakt, 6, lämna Tassa på hunddagis (barnvakt o hunddagis ligger på vägen mot sjukuset båda två, dock) samt åka in till sjukuset (2,5 mil) och föda en liten tjej. Puh! Inte hade jag speciellt onda värkar på vägen in heller, ungefär bara så pass att jag konstaterade att OK, det är nog på G och inte inbillning i alla fall. Sen drog det ju i gång pang bom inne på sjukhuset.

Nu sover storebror sött iförd tomteluva (!?) och lillasyster sitter i sin pappas knä o snart ska väl hon o jag sova oxå, om hon fortsätter vara intresserad av det. Hittills mycket smidigt, men jag antar att det kommer att ändras det med på ett eller annat sätt :).
 
Sv: Lillasyster har anlänt :)

Grattis :love:
Min lilla som flög ut på 20 minuter, om andra går fortare kommer jag väl föda i sömnen (ja, om det nu någonsin blir en tvåa, det är inte helt fastslaget än :) )

Supergrattis igen!! Är alltid lite impad över hur man klarar 2 barn, jag tycker 1 tar all tid :o
 
Sv: Lillasyster har anlänt :)

Nu sover storebror sött iförd tomteluva (!?) och lillasyster sitter i sin pappas knä o snart ska väl hon o jag sova oxå, om hon fortsätter vara intresserad av det. Hittills mycket smidigt, men jag antar att det kommer att ändras det med på ett eller annat sätt :).

Haha, min gick just och lade sig iförd en pepparkaksklänning :rofl: Lite svårt att släppa julen ... ?
 
Sv: Lillasyster har anlänt :)

Stort grattis till lilla flickan :) Så skönt att allt går smidigt, och att ammningen fungerar :)

Vilken snabb och bra förlossning du verjar ha haft, härligt!!

Lycka till med lillan och njut ordentligt :)
 
Sv: Lillasyster har anlänt :)

KL. Tack igen allihop :)!!

Mitten: Jo, julen verkar vara stor för de där små :)... Söta! Angående att vara tvåbarnsförälder vet jag ju inte riktigt hur det är än, än har vi ju varit två vuxna hemma hela tiden, blir nog körigare när vi ska vara ensamma med dem. Dock är det tycker jag mycket mer avslappnat att ha en ny liten tvåä än en etta, samt att denna lilla tvåa än så länge är nöjd och sover mycket, även på nätterna, vilket ju inte L gjorde, direkt. Ska bli så spännande att lära känna även denna lilla individ och se vad hon är för filur... Utseendemässigt är de väldigt lika, men hittills inte i temperamentet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Amanda är snart tre veckor nu, och allt funkar bra och storebror är mycket förtjust i lillasyster :). Dock vill lilltjejen helst sova...
2
Svar
24
· Visningar
3 381
Senast: Nillizan
·
Övr. Barn efter sex timmar av intensiva värkar hemma i soffan. De startade tjugo i tolv, och kom sedan regelbundet var tredje minut farm till halv...
2
Svar
35
· Visningar
2 557
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp