Bukefalos 28 år!

Min förlossning!

Nillizan

Trådstartare
Åh, äntligen får man lite tid! :)
Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6

Var på sista kontrollen dagen innan det beräknade datumet. Lillen hade kommit längre ner i bäckenet och nu var det bara en tidsfråga, slemproppen hade också börjat lösa upp sig.
Dagarna gick och jag är ju en rastlös själ och gör allt jag ska och lite till. Men dagen innan så sa jag till sambon att jag kände något på mig att jag bör ta det lugnt idag. Och jag tog det lilla lugna, klappade hästarna och låg på soffan och sov. När vi skulle gå och lägga mig kände jag dragningar i ryggen, tänkte inte mer på det utan tog en alvedon och gick och la mig. Sov hela natten och det var läkande för så pigg och utvilad hade jag inte känt mig på länge.
På morgonen hade jag fortfarande dragningar och kände lite molande mensvärk. Tog det lugnt och insåg snabbt att vi får äta något, så jag tog upp potatis ur landet och ordnade sen middag. Kände sammandragningar och mensvärken blev värre. Då hade jag börjat blöda. Ringde till FL och de tyckte att jag skulle invänta värkar.
Sambon lastade in ved och jag gick ut på gården för att tala om att nu har det börjat lite smått. Då får jag 1:a värken precis utanför trädgården och går sedan vidare. Går sedan in och tar en dusch och värkarna kommer allt mer tätare. Tar två alvedon. 20 minuter senare efter 1:a värken har jag nu regelbunda värkar med 2 minuters mellanrum och FL råder mig att åka in på direkten. Sambon lastar in veden och jag säger till en gång till att han får duscha. Packar väskorna och tar tens på ryggen. Känner bara smärtan där.
1 timme senare är vi inne på FL och jag blir kollad. Öppen ca 3 cm och de tycker att vi ska ta en promenad på ca 2 timmar... Vi försökte gå ner till kafeterian och efter ca 5 min får vi vända för då har jag enorma smärtor och mår illa.
Jag får då ta ett bad och visst det lindrade lite, låg där ca 1 timme? Men värkarna blev starkare och starkare. Till slut kräks jag i badet och får gå upp. Går på toaletten och vattnet går. Får då gå till sängen igen och lustgasen blir min bästa vän. Funkar bra, men värkarna blir outhärdliga och till slut får jag ryggbedövning. Det tog inte bort hela smärtan, bara topparna och jag kunde andas genom värkarna. Sitter gränsle över en stol och till slut känns det som jag behöver krysta, fick då lägga mig på sidan och trycka på. Då är klockan 21.30 ungefär och vår underbara son tittade ut 22.18 och jag fick inte en enda skråma, inte en enda bristning! :o :D
Så första värken började 16.15 och lillen kom ut 22.18. Och jag tycker förlossningen var helt underbar! Och min lille son var hel och frisk, skrek och ville ha bröstet direkt. Sen sov han hela natten! :love:
Han är likadan idag, skriker bara när han är hungrig. Helt annat ljud när han vill ha sällskap! :laugh: Han 51 cm lång och vägde 4065 g. Och är hur go som helst.
 
Sv: Min förlossning!

Grattis!:bump::banana:
Vilket datum blev det tillslut då och har ni något namn till honom?
Skönt att höra att allt gick bra, jag har smugit runt här länge och väntat på rapport:D
 
Sv: Min förlossning!

Grattis!

Vad skönt att det blev en sån härlig upplevelse. Hoppas att det fortsätter att vara lika härligt att vara mamma till ett sådant litet knytt.:)
 
Sv: Min förlossning!

Det blev en Sebastian och han föddes den 7 augusti! :love:
Så du smyger omkring här utan att säga något!? :mad: ;)
 
Sv: Min förlossning!

Ja, det är ganska bra. Enklare än vad jag trodde. Fick lite panik inne på BB och undrade hur sjutton jag skulle fixa detta. Men han är enkel att ha och göra med. Skriker bara när det är mat. Går fortfarande på moln och kan inte riktigt fatta att det är min son. Härligt är det i alla fall! :laugh: :love:
 
Sv: Min förlossning!

Den 7 augusti är ett jättebra datum. Min första dotter föddes det datumet för 2 år sedan:D.

Grattis.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 510
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Wille
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 262
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 496
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp