Lillkissen opererad

R

Raeman

Igår var hon hos vet och opererade bort juverknölar och livmoder. Oj, vad synd om henne det var igår!!! :( Hon skrek så fort hon reste sig eller gjorde nåt rörelse som inte var så behaglig. Hon var så liten och ynklig... :love:

Idag verkar hon inte ha så ont men hon ligger och vilar mycket. Jag håller tummarna för att hon inte ska slicka i såret (tratten åker av hela tiden så nu har vi gett upp...). De andra katterna låter henne vara vilket jag inte trodde eftersom de är väldigt mammiga mot henne annars.

M.
 
Vad har ni fått för usel tratt ! Jag lyckades behålla tratten på min lill-kisse när hon kastrerades HELA tiden. Den var genomskinlig och man knöt den som ett halsband...
 
Hon kommer säkert att må bättre snart! Tratten behövs kanske inte, rör hon inte såret är den helt onödig.
 
Vi har en likadan men hon har så litet huvud så det är inga problem att ta av den. :crazy:

Våra andra katter hade tratten kvar om vi inte knöt för löst, för de har normalstora huvuden...

M.
 
Tack så mycket allihop! :bow: Såret ser fint ut men hon springer inte omkring direkt ;) utan ligger mest och vilar och tittar omkring. Det stramar väl en massa när hon rör på sig.

M.
 
Klipp hår i en nylonstrumpa och trä på henne istället (som en kroppsstrumpa), ser fånigt ut, men det besvärar mindre än tratten (om hon inte får ont av att ha strumpa på sig vill säga, men det brukar man ju märka, ta en som inte är jättetrång)
Många katter är ju duktiga på att låta såret var ifred ändå...
 
Tack för tipset!!! Än så länge så låter hon såret vara och det ser jättefint ut! Men det kan ju vara bra att ha något att ta till om hon skulle börja intressera sig för såret ändå.

M.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 428
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 916
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 054
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp