lindor,neoprendamasker eller senskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sulan_88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 806
S

sulan_88

vilket är bäst att använda när man rider på hårt underlag(typ en lite "bulig" äng eller så)??
min häst är lite osäker på foten och jag är rädd att hon ska "ordna till" nån liten skada! :crazy:

beror på... kanske lindor med senskydd över eller bara lindor

jag använder neoprendamasker. professional choice heter dom. stöd för hela benet + kotan som kanske tar mest stryk på hårt underlag ( = kotledsinflammation )
dessutom skyddar det ju om hästen stryker sig men är inte hårda och stör hästens rörelse som vissa andra benskydd.
givetvis går det att linda oxå, men skydd går snabbare att sätta på :)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 304
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka