Lindor - Tvättning

bokslukaren

Trådstartare
Ngn som tvättar sina lindor (halva flecce halva resår) i tvätt maskin blev resåren dålig då?? har ett par som jag inte får bort fläckarna på :cry:
Hur många grader behövs iså fall:confused:

Har ni ngt annat tips så kläm fram med det oxå, kan vara värt att prova (lindorna är vita)

Sv: Lindor - Tvättning

Om du nu tvättar dom, sätt fast kardborre mot kardborre, (om det nu är det på dina lindor) för det glömde jag å den "vassa" kardborre sidan gnussade sönder mina lindor.... eller dom blev alldeles noppiga å förstörda... så sätt fast kardborren å sen tvätta! om resåren håller kan jag inte uttala mig om för mina var bara i fleece!

Klorin, förbehandla (alltså blötlägg en timme i utspädd klorin), tvätta i 40 grader i maskin.
Så gör jag med den typen av vita lindor. Mina har inte blivit förstörda iaf, men det kanske beror på vilken kvalitet man har.
Och glöm inte kardborren!

Tackar tackar:bow: :bow: , skra prova att köra dom i maskinen, ska ju änädå köpa ett par nya (till tävling) så man får väll testa:)

Glöm inte någon form av blekning/fläckborttagning, annars blir de aldrig helt vita! :)

har kört mina i 60 grader och de höll...
annars brukar jag hålla mig tilll 40 grader och det går alldelse utmärkt

tack de va det jag behövde veta bra då vägar amn sig på att köra dom iafall 40 så att dom blir rena har badat dom ngra timmar i badkaret med vatten och tvätt medel hoppas på att det har löst upp dom tillräkligt (fläckarna)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 983
Övr. Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
1 073
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka