Lindor under transportskydd?

Centaur

Trådstartare
Någon som vet om det funkar? Ska iväg och träna lite imorgon, och vore smidigt om jag kunne linda hemma då han står lite lugnare... :p

Men går det? Eller kommer lindorna hasa ner när dom är under transportskydden? Nån som provat?

Sv: Lindor under transportskydd?

Hur lång resa rör det sig om då? Måste du ha transportskydden om du har lindat benen? Du kanske kan ha boots eller så, om den skulle trampa sig, annars borde väll lindorna skydda också?

Måste du linda, har du ej ett par andra benskydd som du kan använda ?
Att lindorna ska kasa ner skall inte hända om du lindat bra. Beror väll på lite hur långt ni ska åka för att träna tycker jag.

Ska bara åka en halvtimme, ja han måste ha lindor jag ska ju rida dressyr ju. :p Annars har jag en hel massa skydd också men....

Och ja, han måste ha transportskydd, dom skyddar ju mkt mer av benen (har höga skydd). Jag är duktig på att linda, så skulle ju inte tro att dom glider egt... :confused: Ska ha fleece med paddar under så det borde väl hålla sig på plats? Eller?

Tror nog att det funkar, en i stallet brukar ha så..

borde funka finemang! :D linda bara lite extra noga så ska det nog gå bra! brukade bandagera min häst hemma och ta transportskydden över när vi var igång.. fast jag hade superelastiska bandage och tunna neoprenepaddar.. så det blev ju inte så "tjockt" som det blir med fleecebandage+pad...
beror väl på hur trånga skydden blir ovanpå bandagen.. jag hade nog antingen haft ridbandage+boots och struntat i skydden, eller bara haft skydden och bandagerat när jag kom fram..

har alltid lindat under. Det funkar super. Och jag sparar tid.

Använder fleece med tunn pad under.Funkar bra tillsammans med skydden. Gör oftast samma med vanliga senskydd om jag ska åkaiväg för att rida långtur någon annanstans.

Det blir ju dubbelt skydd om inte annat.

Skulle jag låta pållan stå med bara lindade ben och boots i transporten är de garanterat bruna och ner bajsade eller kissade när vi är framme.

transportskydd! :bow:

Jag gör alltid det när jag ska åka och tävla, då jag inte orkar ställa mig och linda när hästen är nyfiken vart han har hamnat och går runt och inte vill stå still. :) Så det funkar prima.

Hehe, lindar alltid hemma oavsett om jag ska åka o träna eller tävla och hittills har jag inte tänkt så mkt på avstånd heller, hemskt opraktiskt att stå på tävlingsplats/tränarens stall o linda, det kan ju vara mycket att titta på ;)
Linda ordentligt o sätt skydden ordentligt så blire prima.

Okej vad bra!! Då gör jag det, skönt att slippa bråka med det när man är borta, han är inte så resvan än.. :)

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Senast: Capybara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Slår med huvud i ena varvet