Lindor...?

Okej. Så det kan vara bra att ha lindor när man tränar hårt? Och på natten efter att man har tränat hårt?
Tänkte att jag kanske skulle börja men det. Ska jag köpa flecee då eller? Till ridning och natten?
 
jag lindar bakbenen (gallor)
har tidigare lindat med paddar o fleece över.
lindar nu utan paddar o med fleecelindor, lindar ner över kotorna. har arnica under
 
Jo det har gått bra men eftersom det är så många som rider med det så har jag tänkt att det säkert finns en anledning, och nu när jag har hört den och tyckte att det verkade rimligt så bestämde jag mig för att jag kanske skulle börja med det.
 
Brukar linda fram vid markarbete. För att det ger bra stöd. Och vid markarbete (bara bommar, nåt litet hinder) är det inte så mkt hon kan slå i, som ex i skogen el vid hoppning då hon har senskydd på sig.
Har alltid lite kraftigare o tjockare elastiska ridlindor då. Tkr INTE om såna smala superelastiska lindor.

Har lindat med tjocka fleecelindor (stallbandage) över natten i periodvis då hon varit tjock i benen. Har nu köpt snabbandage som ska ersätta lindorna :)

Sen om hon är gallig el tjock i ngt ben så jag bara skrittar el rider lugnt, kan jag linda med fleecelindor under ridturen för att stimulera blodcirkulation i benet osv.

Annars har jag skydd vid ridning, i hagen har hon absolut inga lindor. Skydd i transporten oxå.

Brukar linda m stallbandage efter tävlingar oxå eller om hon gått "extremt" hårt ngn gång.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På söndagen avgjordes Folksam inomhus-SM i hoppning för juniorer, young rider och seniorer i Borås, där Linda Heed och Skylander VS red...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vägen är själva vägen till målet i veckans övning, som rids i galopp. Det är lätt att variera svårighetsgraden genom att välja volt...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 717
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp