• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare keaton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 791
K

keaton

hej hej!! e bara lite förvirrad,., när har ni pader under när ni lindar hästen?? asså med vilket material av linda?? är det bara till elastiska lindor? lr behöver man pader på ex, fleece och mjuka "bomulls"lindor oxå? känner folk som gör helt olika och jag undrar hur tycker ni??? :p

Jag har alltid paddar under elastiskalindor. Om du har din häst lindad under natten, så skulle jag ha paddar och flislindor för att det ska bli varmt och hjälpa mot svulnader och galler.Med vanliga bummulslinder mm så beror det på om de är smala eller ej. Lycka till! :smirk:
Jill

Jag undrar också.
Måste man ha padd under akryl lindor? Tror det är alkryl. Det är inte fleece iaf, o inte heller elastiskt.

Hej! Jag lindar utan paddar när jag ska rida med fleecelindor. Har jag dom på längre än 2 timmar har jag paddar under. Har bara fleecelindor, men skulle jag har andra lindor skulle jag ha paddar under eftersom vad jag vet är det bara fleecelindor man inte kan dra åt för hårt.

Skulle aldrig linda min häst ben med elastiska lindor och sedan inte ha padd under!!!!
Iofs så har jagt alltid padd under utom när jag har fleecelindor..
Tycker aerborns lindor är alldra bäst appropå ingenting! :D

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023