Diabolical_Kitten

Trådstartare
Jag har börjat linda min häst då och då, för jag tycker han ser så söt ut då :p
Men, han är en haflinger på 155, så han är varken ponny eller stor häst, så bakbenslindorna brukar funka bra, men på frambenen blir det som tjocka korvar för lindorna är för långa.
Hur stor skillnad är det mellan ponny och häst storlek?
Eller kan jag bara klippa av lindorna till önskad längd? (det är akryl lindor)

Sv: Lindor

Jag skulle nog klippt av dom faktiskt. Om det inte är lindor som du är rädd om, för risken finns väl att dom går sönder lättare.

Hade smma problem förut eftersom det var en "liten storhäst" som var ganska ädel (varmblod) och bakbenen fungerade perfekt men frmtill såg det helt knäppt ut. Slutade ändå med att jag sällan lindade ;)

klipp av dem du, men glöm inte att zickzacka kanten så håller de sig fina! :)

Sen så finns det ju benlindor i olika längder oavsett storlek om jag inte misuppfattat saken.. 4m och 3m. 3meters passade bättre för mej.

Jo, det hade jag tänkt. Annars kommer dom nog fransa sig ganska mycket..

Hur tjockt lager ska man ha då? Jag är ingen van lindare precis...

Totola:
Det kortaste jag ahr hittat är väl 3,5 m, jag hittar verkligen inte 3 m nånstans?
Nåt märke du gillar?

Skumt.. Jag var ju på väg att köpa in fleecelindor och dom som fanns tillgänggliga då var BARA 3m eller 3,5m.
Kan tyvärr inte tipsa om benlindor eftersom jag inte köpt några på år och dar :p Gillade mina Horse Guard Fleece/Elastiska men de var typ 3,5m så de blev liite för långa.

Kan tipsa om att horzes billigaste ridlindor är helt suveräna. Kanske inte världens hållbaraste men finns i många färger och ligger riktigt bra.:angel: Har flera par sådana.

Fleecelindorna har jag inte provat på, men de ligger på önskelistan :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka