Linfröolja - hur många MJ per dl?

Magica

Trådstartare
Hej! Jag hittar inte mitt svar någonstans när jag googlar :( Så hoppas på att en eller flera vänliga själar här vet hur många MJ man kan räkna ca per dl (nej vill inte ha det per kg mm för det fixar jag inte att räkna ut) ;)Jag ger kallpressad Linfröolja från Granngården (Eclipse Biopharm Linfröolja) men även ibland köper jag den från Börjes (Emin)

Hjälp! :D
 
Sv: Linfröolja - hur många MJ per dl?

Jag har för mig att det stod 6 MJ på den jag gav min pålle, kommer inte ihåg märket men det är en mörkbrun 1l flaska med vit kork :p
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är det ngn vänlig själ som kan hjälpa mig att räkna på om detta blir för mycket potatisprotein på ett utfodringstillfälle? (Hästen...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: janna
·
Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: Indiana
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 826
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Honungsfällan
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp