Linfröpellets!

Polly_Mulle

Trådstartare
Ni som fodrar med linfröpellets, hur mycket ger ni per dag och hur länge låter ni det svälla innan ni ger det?

Linförpelletsen behöver inte svälla, så noll minuter. Jag valde just pellets för att kunne ge TORRT.

Gav 0.2 kg per dag. Hade tänkt fortsätta hela vintern men jag orkar inte med foderförsäljaren (finns bara en här som säljer) så jag la om foderstaterna och skippade linfröpelletsen.

Jag fodrar inte med pellets utan med vanligt linfrö. Ger 1 dl / dag. Kokar upp 1L vatten och precis när det slutat koka (hett) häller jag det över linfröna. Låter det svalna/svälla under dagen medan jag är i skolan och sedan blandar jag det i betforen när jag kommer till stallet.

jag ville ha vanliga linfrön men det fanns inte i affären så jag ger pellets men jag blöter det ändå med varmt vatten, tycker inte om att ge hela pellets. Tack för era svar!

Nu ger jag 1 dl linfrö men förut gav jag pellets och jag gav då 2 dl/dag till mitt lilla halvblod. Jag har gett pellets både torrt och blött.

M.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: tanten
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 377
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka