Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Jag med, och inte är han väl så där alldeles helt korrekt? Parallellförskjuten och marktrång bak, tyckte jag...
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Hmmm;) Var ute och Googlade men hittade inget ?

Får försöka igen på enbart You tube .

Mia:)
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

*KL*

Attans, jag som helt hade gett upp planerna på att betäcka mitt sto till nästa år och spara till en långresa istället. Får nog tänka till en gång till ang. det där, dels för att stoet börjar bli lite äldre och dels för att man aldrig vet hur länge han blir kvar på Flyinge. Ingen som har någon indikation om vad han kan tänkas kosta att använda...? (Inga småsummor kan jag tänka mig.) Enda invädningen jag har är väl egentligen hans tråkbruna färg som tyvärr är samma som stoet har. Hon har dock mycket mörkt bakom sig i stamtavlan så man få väl hoppas att det kommer fram. Hoppas också, för den här fina hingstens skull, verkligen att Flyinges hingsthållning ser annorlunda ut nu, än när jag jobbade där för nästan 10 år sedan... Men det lär väl ha hänt en hel del på alla de här åren.

Men i vilket fall, dags att börja se sig om efter ett (eller två) extrajobb skulle jag tro. :)
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Wow, så häftigt att en sån fantastisk hingst kommer stå på Flyinge!! :banana: Känns ju super, mitt ungsto här hemma (e.Topaasch - Don Primero) ska betäckas nästa år :D...
Kommer dock få beslutsångest :o, nu när Rosevelt ska stanna kvar ett år till på Tullstorp :love:. Får kika närmare på Linghs extriöra del (har sett honom mkt på TV m.m. och avgudat honom där!), och hoppas på att vi kanske har råd med honom 2010... :p
Hoppas Heimdal lyckas få hit ännu fler hingstar av den kalibern :banana:! Superb start för honom!

För ett par år sedan hade Flyinge en helt fantastisk dressyr(skimmel?)hingst med hoppstam med i sitt program på importsperma, men som sen försvann från programmet. Kommer aldrig ihåg vad han heter, tror det var ngt på C, ngn mer än jag som minns honom? Den hingsten står på min önskelista till Heimdal :D...
 
Senast ändrad:
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Cardento är väl den hingst som Flyinge haft sedan den var 4.5år fram tills han var 12-år som börjar på C och är skimmel! Finns nu hos sin ägare VDL STUD i Holland.

Vad jag vet så har det inte funnits någon "dressyr" hingst med "hoppstam" på Flyinge på Väldigt länge... Dom har varit ganska duktiga på att "renodla" hopp och dressyr häster, förutom Akribori sam var varken eller... Enbart vacker!
 
Senast ändrad:
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Menar du Chequille Z e Caretano (e Caretino) - Lavall II? Han är visserligen brun, men hoppstammad med utomordentliga gångarter.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Jag med, och inte är han väl så där alldeles helt korrekt? Parallellförskjuten och marktrång bak, tyckte jag...

Var det hans icke korrekta exteriör som gjorde KWPN tveksamma till godkännande,är det ju riktigt trist.Han har förvisso varit mkt skadedrabbad och egentligen inte haft en riktigt lång tävlingskarriär.Parallellförskjutna dressyr hingstar har redan för många av:devil: Info ang detta måste gå att få fram??Jag trodde det var semin kvaliten som var problemet för godkännade.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Var det hans icke korrekta exteriör som gjorde KWPN tveksamma till godkännande,är det ju riktigt trist.Han har förvisso varit mkt skadedrabbad och egentligen inte haft en riktigt lång tävlingskarriär.Parallellförskjutna dressyr hingstar har redan för många av:devil: Info ang detta måste gå att få fram??Jag trodde det var semin kvaliten som var problemet för godkännade.

Jag tycker att han ser mer rakhasig ut på bakbenen, men jobbar han bra med dem spelar det ju mindre roll.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Kl
Undrar hur många ston vi kommer ha som heter Lingon nästa år? Haha...
Tycker att det är kul att han tas in. Skulle kunna vara intressant för mitt sto också, men då krävs det bra ben.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Fast då finns det undantag. Min Flemmingh märr hoppar riktigt bra :D :laugh:!
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Nej nej nej, inte Cardento! :D Även om jag är ren dressyrprisse, men vet mkt väl vem han är ;). O nån sån gång har han inte.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Menar du Chequille Z e Caretano (e Caretino) - Lavall II? Han är visserligen brun, men hoppstammad med utomordentliga gångarter.

Ja! Han måste det vara! :banana: Nu när du säger det så minns jag att han var brun :idea: (man ser så många hingstar på C som är skimlar...).
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

kl
känns ju dumt att inte passa på att använda en så här bra hingst när han finns tillgänglig i år!:)
Så har någon en aning om vad han kommer kosta? Kommer en vanlig dödlig ha råd att använda honom?
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Tittar man på de andra "kändis-hingstarna" Flyinge haft på besök så har de väl legat på 10-12000kr + moms ungefär i priser.
 
Sv: Lingh till Flyinge avelssäsongen 2009!

Visades han flera gånger? Jaså... Varför ville de inte ha honom i så fall?

Pratade med avelsrådgivningen på Flyinge idag. Det berättades att han blev godkänd på prestation men de och inte heller ägaren hade hittat någon information om att han visats tidigare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp