Liniment eller Swede Clay?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Pepita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 672
P

Pepita

Min häst har gallor. De är väldigt små och veterinären som besiktigade honom tyckte att de var betydelse lösa...så länge man höll koll på dem. Jag har läst på lite och det tycks inte vara omöjligt att få dem att försvinna. I en bok står det att man kan använda Radital liniment. Men nu när jag har tittat mig omkring har jag hittat en burk på 4 kg. Som heter Swede Clay. Vad ska jag välja och är det någon som behandlat gallor förutoch som kan ge mig råd?!/Tack på förhand :rofl:

Sv: Liniment eller Swede Clay?

Jag har testat med Back-on-Track paddar istället för liniment och har varit jättenöjd! Visserligen s-dyra men praktiska. Jag tycker inte om att linda så jag köpte benskydd på Hööks som man har istället för lindor. Busenkelt!!

har samma problem med min ponny... men dom försvinner när jag alltid har lindor eller skydd när jag rider, han lindas så fort han kommer in eller om man inte kan göra det så lindas han också med linement och stallbandage efter det att jag gjort nåt med honom.. han står i princip alltid med lindor inne eftersom att dom står mer still inne så blir gallorna oftast större eller blir fler....

Padarna kostar nästan 300 kr styck.

Jag köpte ett ryggtäcke 100x100cm för 700 kr och sydde mig 6 padar av det. Funkar bra.

Men man ska sy (sick-sacka) först och klippa sen, annars blir det svårt att få yttertyg och foder jämt eftersom materialet är elastikt.

Jag tycker raditalliniment som masseras in är bra, eller arnikaliniment med stalllindor på.

// Kakan

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 366
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Hej! Nu behöver jag lite hjälp att tänka av er kunniga hundmänniskor! Jag har en bichon havanaisvalp på 5 månader som jag oroar mig... 2
Svar
30
· Visningar
9 001
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem... 2
Svar
26
· Visningar
17 658
L
Hästvård Jag skrev för någon månad sedan om min häst som hade böjprovsreaktioner i båda kotorna och knäna fram och behandlades med kortison utan...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Dahlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka