Bukefalos 28 år!

Krokiga ben och mat

Men det e klart, han får ju en hel del godis oxå vid träning... Har ni tips på bra träningsgodis i små bitar??
 
Det absolut viktigaste är att hålla valpen slank under uppväxten - extra tyngd riskerar göra mer illa för felväxta ben. Vore jag dig skulle jag kontakta en ortoped för utlåtande, innan valpen är färdigväxt.
 
Jag har köpt ett foder som jag rekommenderades av uppfödaren. Det heter Platinum och säljs i 5kg-säckar. Fodret är i fina små bitar och fungerar utmärkt som träningsgodis. De säljer även godis i burkar med i princip samma innehåll/konsistens.

http://fidofelix.se/sunda-godbitar/platinum-click-bits-chicken-lamb-300g.html

Sidan du länkar till är oseriös! Ville bara varna innan någon här inne beställer och blir av med sina pengar när varorna ej kommer fram. Kolla till exempel trustpilot.
 
Jag brukar kavla köttkross tunt, alltså hundens vanliga mat och torka länge i ugnen, skära/bryta i bitar och dom älskar det =)
 
Jaha? Jag har beställt och fått varorna snabbt därifrån.

Sidan har varit nerstängd i över ett år, nyligen "öppnat" igen. Det jag reagerade på när jag upptäckte sidan för drygt ett år sedan var de väldigt bra priserna och de många felstavningarna och konstiga formuleringar som fanns på sidan, som taget från Google translate. Var också svårt att hitta kontaktuppgifter. Efter lite googlande hittar man en hel del varningar om sidan. Jag skulle inte beställa därifrån i alla fall.
 
Sidan har varit nerstängd i över ett år, nyligen "öppnat" igen. Det jag reagerade på när jag upptäckte sidan för drygt ett år sedan var de väldigt bra priserna och de många felstavningarna och konstiga formuleringar som fanns på sidan, som taget från Google translate. Var också svårt att hitta kontaktuppgifter. Efter lite googlande hittar man en hel del varningar om sidan. Jag skulle inte beställa därifrån i alla fall.

Ok. Jag beställde och fick varorna snabbt (15 kg hundmat). Jag hade också en fråga, men var osäker på om de kunde svenska, och skrev därför på engelska till dem (eftersom sidan också fanns på tyska och verkar ha utgått därifrån).

Jag blev förvånad när jag fick svar med vändande email på svenska, så uppenbarligen kan de svenska.

Så, jag har bara beställt en gång, och kanske hade jag tur - eller så har de skärpt sig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 842
Senast: Lilla-S
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp